Inici >> Noticies Butlleti >> Cartells de Sant Jordi de la Facultat de Belles Arts. Nova col·lecció digital del CRAI Biblioteca de Belles Arts

divendres, 22 abril 2022

Amb motiu de la diada de Sant Jordi, el CRAI Biblioteca de Belles Arts presenta la col·lecció digital Cartells de Sant Jordi de la Facultat de Belles Arts a la Memòria Digital de Catalunya (MDC).

Aquest fons digital està integrat per les reproduccions de les obres que, amb motiu d’aquesta diada, cada any elaboren diversos artistes, així com també docents i alumnat de la pròpia Facultat. Aquest cartell esdevé la imatge institucional de la Universitat per Sant Jordi.

Han fet cartell de Sant Jordi artistes tan importants del nostre país, com Joaquim Chancho, Anna Miquel, Joan Hernández Pijuan, Cristina Broto o Maria Girona i Benet.

La digitalització ha estat possible gràcies a la col·laboració del Centre de Digitalització (CEDI) del CRAI.

Així mateix, aquest fons ha esdevingut la base a partir de la qual s'ha realitzat l'exposició 35+1 Cartells de Sant Jordi a la Universitat de Barcelona, elaborada pel Vicerectorat de Patrimoni i Activitats Culturals.

La mostra física es pot veure al vestíbul de l'Edifici Històric de la UB fins al proper 19 de maig, i de manera permanent al Museu Virtual de la UB.