Inici >> Noticies Butlleti >> Fons Grewe d’alimentació i gastronomia

Fons Grewe d’alimentació i gastronomia

dilluns, 13 juny 2022

El CRAI de la Universitat de Barcelona posa a l'abast dels investigadors i de tota la societat una nova versió digital del Fons Grewe d’alimentació i gastronomia.

Aquest projecte de millora ha permès perfeccionar la qualitat de les imatges facilitant la consulta en línia i contribuint a la seva conservació permanent. S’ha aprofitat el canvi per crear una col·lecció digital específica per a aquest fons a la Biblioteca Patrimonial Digital (BiPaDi), unificant el llegat Grewe que inicialment havia quedat dividit entre el fons antic conservat a la Memòria Digital de Catalunya (MDC) i el fons especialitzat en gastronomia i estudis de l’alimentació, al BiPaDi. A més a més, aquesta reorganització documental ha permès revisar i alleugerir el contingut de la col·lecció “Gastronomia i cuina” simplificant la tasca d’identificació de les obres.

Potser cal fer també un breu resum històric d'aquest fons per als que encara no el coneixen. Rudolf Grewe va ser un distingit expert en gastronomia i estudis de l'alimentació, autor de l'edició del Llibre de Sent Soví per a la col·lecció “Els Nostres Clàssics”. L'any 1997, la Universitat de Barcelona va rebre en donació gran part de la seva biblioteca personal formada per més de 100 libres antics, del segle XVI fins al 1820, conservats al CRAI Biblioteca de Fons Antic i més de 700 llibres moderns conservats al CRAI Biblioteca de Farmàcia i Ciències de l'Alimentació - Campus Torribera.

Al llarg d'aquests 25 anys el Fons ha viscut molts successos, ha estat catalogat, restaurat, prestat, digitalitzat i difós. També s'ha anat adaptant a noves eines d'accés i a millorades tècniques de difusió i de preservació. Aquest darrer canvi n'és un clar exemple i segurament no serà l’últim. Són incomptables els detalls tècnics i descriptius que s’han hagut de tenir en compte, però ha valgut la pena l'esforç davant del resultat obtingut.