Inici >> Node >> 2 de desembre de 2022

2 de desembre de 2022

Pop up Les Novetats: mostra de novetats bibliogràfiques al CRAI Biblioteca del Campus Clínic

Viernes, 2 Diciembre 2022

popup_logo_0.png

A vegades els llibres estableixen diàlegs de manera fortuïta. Pop up Les Novetats és la nova proposta que fa als seus usuaris el CRAI Biblioteca del Campus Clínic.

Es tracta d'una mostra de les novetats bibliogràfiques rebudes al llarg del 2022 i seleccionades amb la finalitat de proposar-vos diferents relacions: temàtiques comunes, extrems aparentment oposats o parelles complementàries.

La selecció de novetats està ubicada a la 7a planta del CRAI Biblioteca on hi romandrà al llarg del mes de desembre i fins el gener de 2023.

Us animen a descobrir-les i gaudir-les a les vacances de desembre!

El CRAI Biblioteca de Fons Antic participa a un workshop del projecte Sammelband 15-16

Jueves, 1 Diciembre 2022

sammelband.jpg

Els proppassats 28 i 29 de novembre de 2022 es va celebrar a Lió una trobada del projecte Sammelband 15-16, liderat pel professor Malcolm Walsby, de l'Enssib (École nationale supérieure des sciences de l'information et des bibliothèques).

L'objectiu del projecte és aprofundir en la producció i ús de volums facticis (Sammelbände) a Europa durant els segles XV i XVI.

En aquesta ocasió, i en el marc de l'ajut atorgat per la regió Auvergne-Rhône-Alpes al professor Walsby per a establir lligams d'investigació amb la nostra ciutat, van ser convidats el professor Pedro Rueda Ramírez de la Facultat d'Informació i Mitjans Audiovisuals (FIMA) i les bibliotecàries del CRAI Biblioteca de Fons Antic Núria Cangròs i Alonso i Marina Ruiz Fargas.

facticis_sammelband.jpg

L'aportació de les representants del CRAI Biblioteca es va centrar en exposar les característiques de la seva col·lecció de facticis d'impresos i manuscrits dels segles XV a XVIII i en reflexionar sobre els reptes i límits que suposa la seva descripció i visibilitat al catàleg en línia Cercabib, a la vegada que es van mostrar alguns exemples de Sammelbände d'incunables.

De ben segur haver participat en el workshop ha permès descobrir nous aspectes i possibilitats de recerca d'aquests volums tan interessants, però en ocasions problemàtics, en què es troben relligats entre el 15 i el 20 per cent dels documents del CRAI Biblioteca de Fons Antic.

Novetats bibliogràfiques a Cercabib

Miércoles, 30 Noviembre 2022

S'ha incorporat als apartats corresponents a cada CRAI biblioteca del web del CRAI els enllaços corresponents a les novetats bibliogràfiques a Cercabib.

Els trobareu al bloc Novetats de la pestanya Fons i col·leccions.

Així mateix, també es poden consultar les novetats cercant per autor, matèria, títol o paraula clau al Cercabib i refinar els resultats triant el CRAI biblioteca desitjat a Novetats bibliogràfiques.

Identificació del personal del CRAI en prova pilot

Martes, 29 Noviembre 2022

Quatre CRAI biblioteques (Belles Arts, Farmàcia i Ciències de l'Alimentació Campus Diagonal, Informació i Mitjans Audiovisuals, i Lletres) participen en una prova pilot d'identificació del personal del CRAI.

La prova començarà el proper dijous 1 de desembre i durarà fins al 31 de març de 2023.

S'han elaborat uns cartells, que trobareu en aquests quatre CRAI Biblioteques, amb un codi QR que porta a una enquesta per tal que ens digueu si trobeu útil que el personal vagi identificat com a membre del CRAI. També podeu fer-hi comentaris.

Esperem la vostra participació per ajudar-nos a oferir-vos un millor servei!

#EquipCRAIUB

Nou canal de Youtube del CRAI Biblioteca d’Economia i Empresa

Viernes, 25 Noviembre 2022

Al CRAI Biblioteca d’Economia i Empresa s'ha obert un nou canal a Youtube: @craieie, amb diferents vídeos promocionals de les formacions que s’hi imparteixen.

A @craieie podreu trobar la llista de reproducció Formació Spots on mostrem què aprendràs en cadascuna de les formacions que es fan al CRAI biblioteca. Aquestes sessions estan adreçades principalment a professors i estudiants de la Facultat d’Economia i Empresa i són sobre: Statista, Econlit, Social Science Premium Collections, Web of Science i JCR, Gestors bibliogràfics i Scopus.

Amb aquest ja són 13 els canals de Youtube del CRAI de la Universitat de Barcelona, que també participa a moltes altres xarxes socials. A la pàgina Blogs i xarxes socials del web del CRAI trobareu tots els comptes actius.

Exposició sobre l'impacte dels butlletins de notícies Tellus i Nereus a la Facultat de Ciències de la Terra

Jueves, 24 Noviembre 2022

Al passadís de la Facultat de Ciències de la Terra podeu veure una exposició amb les dades d'ús i impacte per als butlletins de notícies TELLUS i NEREUS, elaborats pel CRAI Biblioteca de Ciències de la Terra.

L'exposició està organitzada en forma d'infografíes on es detallen els principals indicadors per ajudar a entendre tant el tipus d'informació que s'ha anat recollint i compartint a cada edició, com l'ús i impacte que han tingut els butlletins TELLUS, de geologia, i NEREUS, de ciències del mar, entre els seus subscriptors durant l'any 2021.

A les infografies es mostren dades de la tipologia de notícies, de les fonts on s'han publicat, així com els àmbits temàtics més representatius i l'impacte sobre els lectors. També es recullen dades sobre el comportament dels subscriptors i el seu grau d'activitat respecte als correus rebuts.

Esperem que sigui del vostre interès.