Inici >> Node >> El CRAI Biblioteca de Fons Antic participa a un workshop del projecte Sammelband 15-16

Jueves, 1 Diciembre 2022

sammelband.jpg

Els proppassats 28 i 29 de novembre de 2022 es va celebrar a Lió una trobada del projecte Sammelband 15-16, liderat pel professor Malcolm Walsby, de l'Enssib (École nationale supérieure des sciences de l'information et des bibliothèques).

L'objectiu del projecte és aprofundir en la producció i ús de volums facticis (Sammelbände) a Europa durant els segles XV i XVI.

En aquesta ocasió, i en el marc de l'ajut atorgat per la regió Auvergne-Rhône-Alpes al professor Walsby per a establir lligams d'investigació amb la nostra ciutat, van ser convidats el professor Pedro Rueda Ramírez de la Facultat d'Informació i Mitjans Audiovisuals (FIMA) i les bibliotecàries del CRAI Biblioteca de Fons Antic Núria Cangròs i Alonso i Marina Ruiz Fargas.

facticis_sammelband.jpg

L'aportació de les representants del CRAI Biblioteca es va centrar en exposar les característiques de la seva col·lecció de facticis d'impresos i manuscrits dels segles XV a XVIII i en reflexionar sobre els reptes i límits que suposa la seva descripció i visibilitat al catàleg en línia Cercabib, a la vegada que es van mostrar alguns exemples de Sammelbände d'incunables.

De ben segur haver participat en el workshop ha permès descobrir nous aspectes i possibilitats de recerca d'aquests volums tan interessants, però en ocasions problemàtics, en què es troben relligats entre el 15 i el 20 per cent dels documents del CRAI Biblioteca de Fons Antic.