Inici >> Noticies Butlleti >> Literatura de canya i cordill: nova col·lecció del CRAI de la UB a la MDC

Literatura de canya i cordill: nova col·lecció del CRAI de la UB a la MDC

dijous, 1 febrer 2024
Literatura de canya i cordill: nova col·lecció del CRAI de la UB a la MDC

S’ha incorporat una nova col·lecció digital a la Memòria Digital de Catalunya: Literatura de canya i cordill.

La col·lecció inclou els documents recollits pel Dr. Joaquín Marco (poeta, crític literari i filòleg espanyol) per la seva tesi doctoral de l'any 1972, titulada Los Pliegos sueltos poéticos en el siglo XIX: introducción al estudio del pliego de cordel y de sus vertientes literarias (1750-1850)

Aquests plecs són considerats un petit tresor de la literatura de canya i cordill dels segles XVII, XVIII, XIX i principis del XX. El CRAI Biblioteca de Lletres ofereix un detallat inventari dels documents disponible des del Dipòsit Digital de la Universitat de Barcelona i garanteix l'accés lliure a les còpies digitals a través de la Memòria Digital de Catalunya, per als usuaris interessats.

Aquesta col·lecció ha estat possible gràcies a l'habitual col·laboració entre la Unitat de Procés Tècnic i al Centre de Digitalització de la Universitat de Barcelona (CEDI) i els CRAI Biblioteca de Lletres i el de Fons Antic.

Trobareu més informació sobre aquesta col·lecció al Blog del CRAI Biblioteca de Lletres.

ODS 4: Educació de qualitat