Exposició Ràdio, Podcasts i Diversitats al CRAI Biblioteca d'Informació i Mitjans Audiovisuals

Exposició Ràdio, podcast i diversitats al CRAI Biblioteca d'Informació i Mitjans Audiovisuals

Divendres 11 de febrer de 2022, en ocasió del Dia Mundial de la Ràdio que se celebra el 13 de febrer, el CRAI Biblioteca d’Informació i Mitjans Audiovisuals va inaugurar l’exposició Ràdio, Podcasts i Diversitats.

La mostra es podrà visitar a l’entrada del CRAI Biblioteca fins a finals de curs (vegeu algunes fotos al Flickr), i també la podeu veure en format virtual juntament amb la resta d’exposicions virtuals del CRAI.

Aquesta exposició, de caràcter no lineal, té tres parts ben definides:

1. En la primera, es pretén fer un tast no exhaustiu de la relació de la ràdio amb les dones i amb el col·lectiu LGTBIQ+ mitjançant un conjunt de nodes o constel·lacions temàtiques.
  2. La segona part tracta l’explosió del nou format del podcast també des de la perspectiva de gènere i LGTBIQ+.
  3. L’exposició acaba amb una porta oberta als primers podcasts que estan a punt de sortir del nou estudi de ràdio de la Facultat d’Informació i Mitjans Audiovisuals, elaborats íntegrament pels estudiants de la facultat i que aviat estaran emmagatzemats al Dipòsit Digital de la UB per a la seva preservació.

Radio, Podcasts i Diversitats va acompanyada d’una mostra bibliogràfica amb diversos llibres relacionats amb dones i ràdio, un conjunt de manuals per a l’elaboració de podcasts i diverses obres rellevants sobre creació radiofònica.

L’exposició s’ha elaborat amb la col·laboració de la Marga Carnicé, professora a la Universitat de Lleida i investigadora del grup de recerca GENDIMS (Gender Perspective in Information and Media Studies) de la Facultat d’Informació i Mitjans Audiovisuals de la UB, qui ha preparat el pròleg i ha participat activament en els seus continguts.

D'altra banda, el mateix divendres 11 de febrer va tenir lloc a la Facultat d’Informació i Mitjans Audiovisuals la Jornada #AmbDiversitat: Ràdio, Podcasts i Diversitats. A la tercera part d’aquesta jornada hi van participar els creadors de l’exposició, Èlia Romaní i Lluís Anglès (bibliotecaris del CRAI Biblioteca d'Informació i Mitjans Audiovisuals), i la professora Marga Carnicé, que van poder presentar l’exposició.

Podeu veure tota la Jornada en el canal de YouTube de la Facultat i la seva participació a partir del minut 2 h 23’.