El CRAI Biblioteca del Pavelló de la República, present al Virtual Spanish Civil War Museum

Han passat 85 anys des del final de la Guerra Civil Espanyola i de l’inici de la dictadura franquista.

Tot i la importància d’aquest període històric, a tot l’Estat no hi ha museus oficials dedicats a la Guerra Civil, un dels conflictes més destacats del segle XX.

De fet, l’únic museu general sobre la Guerra Civil que existeix està al Canadà i és virtual: el Virtual Spanish Civil War Museum o Museo Virtual de la Guerra Civil Española.

El museu virtual va ser fundat el setembre del 2022 per un equip d’investigadors internacionals. El seu objectiu és crear un espai públic per explorar i preservar la història i la memòria de la Guerra Civil Espanyola. Trobareu pàgines en anglès i castellà i s’estan treballant continguts també en català i francès.

Un dels cofundadors del museu és Antonio Cazorla, professor d’Història Contemporània a la Universitat de Trent (Canadà), que forma part d’un equip interdisciplinari de professionals adscrits a aquest projecte que està en contínua expansió, entre els quals es troben diversos professors de la Universitat de Barcelona.

El CRAI Biblioteca del Pavelló de la República ha col·laborat en aquest projecte cedint la reproducció del cartell del pintor i dibuixant català Martí Bas i Blasi que representa una dona amb un infant als braços i unes mans en primer terme. Va ser editat l’any 1937 pel Comitè Central d’Ajut als Refugiats de Catalunya i porta per títol Segell pro-refugiats compreu-lo: 5 cèntims.

El trobareu reproduït a la galeria sobre la Guerra Civil a Catalunya del museu virtual.

Sens dubte no serà l'única col·laboració, i el personal del CRAI Biblioteca estarà encantat d'augmentar la seva aportació.

ODS 17: Aliances per assolir objectius    ODS 4: Educació de qualitat