Inici >> Noticies Butlleti >> Visibilitat als mitjans de comunicació del CRAI de la Universitat de Barcelona pel projecte SIDBRINT sobre les Brigades Internacionals

dilluns, 31 octubre 2022

Amb motiu de la celebració del 84è aniversari del comiat de les Brigades Internacionals, enguany s’han celebrat un seguit d’actes que han consolidat l’interès dels mitjans de comunicació del país pel projecte SIDBRINT sobre les Brigades Internacionals.

SIDBRINT, com bé sabeu, és un portal de la Universitat de Barcelona, desenvolupat des del CRAI Biblioteca del Pavelló de la República, amb la col·laboració de la Secció Història Contemporània i Món Actual, de la Facultat de Geografia i Història.

En aquest post del Blog del CRAI Biblioteca del Pavelló de la República podeu veure una bona part dels actes, presentacions i taules rodones que s’han dut a terme, que d’una manera o una altra han girat a l’entorn del projecte.

L’abast internacional de SIDBRINT ha fet créixer l’interès dels mitjans de comunicació per aquest portal, i això repercuteix positivament en el reconeixement del CRAI i, per extensió, de la Universitat de Barcelona. Aquest any, la temàtica dels actes de commemoració ha estat el paper de les dones a les Brigades Internacionals.

A continuació, us fem un petit recull dels articles que s’han publicat, tant a les versions en paper com digitals de diversos mitjans de comunicació escrita. Afegim alguna de les notícies aparegudes també als mitjans audiovisuals:

• El setmanari El Temps va fer una entrevista a Lourdes Prades, responsable de SIDBRINT
  • El Diari Ara va publicar el dia 22 d'octubre de 2022 un article sobre les dones brigadistes elaborat també a partir d’una llarga entrevista a Lourdes Prades, i on es tracta de SIDBRINT i de la informació que aporta el projecte pel coneixement d’aquesta temàtica. Podeu veure que a la seva secció "Les Claus del dia" Lourdes Prades va ser destacada amb un semàfor verd
  • lourdes_recull.pngPublico.es – "Barcelona homenajea a las mujeres de las Brigadas Internacionales"
  • El Punt Avui - "Heroïnes i vulnerables"
  • CCMA 324 - "Clam contra el feixisme en l'homenatge a les Brigades"
  • Diari Balears - "L'Homenatge a les Brigades Internacionals es converteix en un clam contra el feixisme"
  • La República - "Clam contra el feixisme en l’homenatge a les Brigades Internacionals"
  • La Mañana -  "Clam contra el feixisme en l’homenatge a les Brigades Internacionals"
  • La Voz de la Repùblica - "Se celebra el 25º homenaje a las Brigadas dedicado a las mujeres"
  • Vilaweb - "Clam contra el feixisme en l’homenatge a les Brigades Internacionals"
  • Tot Barcelona - "Clam antifeixista amb accent femení en record de les Brigades Internacionals"
  • Catalunya Plural - " Se celebra el 25è Homenatge a les Brigades Internacionals dedicat a les dones"

Desitgem que aquest projecte de la Universitat de Barcelona segueixi essent un instrument clau per a preservar la memòria històrica de totes aquelles persones que van venir a lluitar pels seus ideals.