Inici >> Noticies Butlleti >> El CRAI de la UB i el Dia Internacional de les Dones 2022

El CRAI de la UB i el Dia Internacional de les Dones 2022

dilluns, 7 març 2022

El CRAI de la UB celebra el 8 de març Dia Internacional de les Dones amb diverses accions que veureu a continuació, i que es completen amb la commemoració d'aquesta data a través de les nostres xarxes socials, adaptant els seus avatars al color representatiu d'aquest dia.

El CRAI Biblioteca de Belles Arts ha preparat  l'exposició I mentrestant elles...: còmics de dones al CRAI Biblioteca de Belles Arts, visitable fins al 29 de març. També podeu veure la mostra en format virtual.

Coincidint amb la diada, el CRAI Biblioteca de Biologia ha elaborat Primatòlogues: Mostra bibliogràfica, que tindran exposada des del 7 a l'11 de març.

El CRAI Biblioteca del Campus Bellvitge ha elaborat infografies sobre la presència de la dona als seus graus, en percentatge d'alumnes i PDI, per veure la visibilitat de les dones en el seu campus. Podreu veure les infografies a l'entrada del CRAI biblioteca i a les seves xarxes socials.

El CRAI Biblioteca del Campus Clínic fa, amb motiu d'aquesta celebració, una exposició sobre el fons personal de la Família Quadras Bordes, que es podrà veure del 8 de març al 29 d'abril al vestíbul de la Facultat.

Al CRAI Biblioteca del Campus de Mundet, celebren el 8 de març amb l'exposició El nacimiento de las di(ch)osas: postales de Estambul, postals i vídeo des d'on podreu veure el testimoni de setze dones turques. La podeu veure fins al 25 de març.

Al CRAI Biblioteca de Dret es fa una aproximació a Victòria Kent, la primera jurista a Espanya, amb una mostra bibliogràfica que podreu veure fins al 14 de març, i difusió a les seves xarxes socials.

El CRAI Biblioteca d'Economia i Empresa ha preparat per a aquesta diada la mostra Dones sindicalistes, mostra bibliogràfica, física i virtual, que vol contribuir a la visibilització de les dones en l’entorn sindical.

El CRAI Biblioteca de Filosofia, Geografia i Història s'ha sumat a la celebració del Dia Internacional de les Dones amb una mostra de les darreres novetats incorporades al seu fons sobre temàtica de dones i feminisme. La trobareu en els dos expositors de novetats del CRAI biblioteca durant tota aquesta setmana.

El CRAI Biblioteca de Física i Química commemora la diada amb tres exposicions a la planta 0 del CRAI biblioteca, amb l'objectiu de contribuir a la visibilitat de les dones científiques i la seva aportació a la ciència: Científiques en la recerca de les vitamines, Rosalind Franklin: una vida desxifrant estructures helicoidals, i Dones i Ciència.

Al CRAI Biblioteca de Fons Antic es faran durant tot el mes de març, a les seves plataformes de Facebook i Instragram, entrades sobre dones del seu fons: autores, impressores i posseïdores, amb el Hashtag #DonesFonsAntic.

Per la seva part, el CRAI Biblioteca d’Informació i Mitjans Audiovisuals, emmirallant-se en una acció que es va fer al CRAI Biblioteca de Belles Arts el 2018, ha seleccionat una zona de la biblioteca i ha cobert els llibres d'autors, deixant destapats només els llibres d'autores, per denunciar la disparitat entre publicacions d'uns i altres. Vegeu el vídeo il·lustratiu.

El CRAI Biblioteca de Lletres commemora la diada amb dues exposicions itinerants: La llibertat conscient dedicada a Teresa Juvé i A dins, a fora dedicada a Felícia Fuster. A més presenta des del seu Blog, Namsor': una eina de verificació de noms per a la classificació de gènere, amb un exemple basat en la bibliografia recomanada dels plans docents de la seva facultat disponible a Cercabib.

Al CRAI Biblioteca de Matemàtiques i Informàtica commemoren el 8M amb una mostra bibliogràfica protagontizada per algunes de les dones que, malgrat tots els obstacles, han tingut un paper rellevant en el desenvolupament de les matemàtiques i de la informàtica. La mostra es pot visitar fins al dia 11 de març.

Igualment, el CRAI Biblioteca del Pavelló de la República ha afegit a la seva pàgina web sobre el  8 de març un recull de publicacions periòdiques sobre dones que es poden trobar a la seva hemeroteca. Es tracta d'una selecció, feta amb l'eina Genially, de butlletins, diaris, revistes, anuaris, informes, etc. amb motiu de l'efemèride.

Aprofitant l'efemèride, la Unitat de Procés Tècnic del CRAI ha presentat la pàgina Professores UB que vol introduir la perspectiva de gènere en l'accés a la producció científica i recursos d'informació disponibles a Cercabib (vegeu notícia).

També podeu seguir els diferents actes i activitats que es faran a la UB a l'entorn del Dia Internacional de les Dones a la notícia del seu lloc web.