Inici >> Noticies Butlleti >> Menús i cartes de restaurant. Donacions diverses: nova col·lecció al CRAI Biblioteca de Farmàcia i Ciències de l’Alimentació

dimarts, 8 febrer 2022

El CRAI Biblioteca de Farmàcia i Ciències de l'Alimentació incorpora una nova col·lecció al seu fons. Es tracta de Menús i cartes de restaurant. Donacions diverses, una col·lecció oberta que anirà recollint els donatius de cartes i menús de restaurant que rebi el CRAI de la UB.

Fins al moment la col·lecció agrupa més d’un centenar de cartes provinents en gran part de les donacions del desaparegut Restaurant Ca n’Armengol i de l’artista Xavier Olivé. També en formen part les cartes donades pel Campus de l’Alimentació de Torribera, pel pintor Antoni Vives Fierro, la xef Carme Ruscalleda i el Celler de Can Roca, entre d’altres.

El fons també incorpora material documental i artístic de Xavier Olivé, a més de cobertes de cartes sense el corresponent menú.

Aquesta col·lecció complementa el fons de Cartes de Restaurant que el CRAI ja posseïa: el de Cartes i Menús de Restaurant, donat per la Fundació Institut Català de la Cuina i de la Cultura Gastronòmica, i el de Menús i cartes de restaurant 1984-2015,  recopilat pel periodista Lluís Bofill i Miquel.

El fons està custodiat al Campus Torribera del CRAI Biblioteca de Farmàcia i Ciències de l’Alimentació i l’inventari es pot consultar al Dipòsit digital de la Universitat de Barcelona.