Inici >> Noticies Butlleti >> El fons digital Nadales de la Facultat de Belles Arts a la Memòria Digital de Catalunya

dimarts, 4 gener 2022

Amb motiu del lliurament de la Nadala 2021, s’ha incorporat a la Memòria Digital de Catalunya (MDC) el fons digital Nadales de la Facultat de Belles Arts.

L’origen d’aquest fons digital és la col·lecció especial que es conserva al CRAI Biblioteca de Belles Arts i que ha estat digitalitzada pel Centre de Digitalització (CEDI) del CRAI de la UB per preservar la col·lecció i poder-ne fer difusió.

Aquest fons està integrat per les nadales fetes, cada any, per docents de la mateixa facultat. Aquesta obra serveix com a pretext per acomiadar l’any de manera institucional al centre. La primera data del 1992 i se'n fa una tirada limitada, numerada i signada per l’autora o autor, que passa a formar part de la Col·lecció Belles Arts, el fons de patrimoni artístic de la Facultat de Belles Arts.

Les Nadales són majoritàriament en suport paper, tot i que també n’hi ha en d’altres suports, com ara l’audiovisual o el tèxtil, així com en diferents expressions, com el gravat, la fotografia, el dibuix o la pintura.