Inici >> Noticies Butlleti >> El CRAI al nou Museu virtual de la Universitat de Barcelona

El CRAI al nou Museu virtual de la Universitat de Barcelona

dimarts, 16 novembre 2021

El CRAI de la UB ha incorporat contingut al nou Museu virtual de la Universitat de Barcelona, inaugurat el dilluns 15 de novembre de 2021. Tal com es diu a la notícia de la UB, el MVUB és una peça imprescindible per acomplir la missió que té la UB envers el seu patrimoni cultural.

A més dels fons del CRAI que ja formaven part del projecte inicial d'aquest museu, s'hi han incorporat noves col·leccions procedents del CRAI Biblioteca del Pavelló de la República i del CRAI Biblioteca de Reserva.

Del CRAI Biblioteca del Pavelló de la República hi podreu trobar 124 Cartells sobre salut i solidaritat durant el període de la Guerra Civil, que formen part de la col·lecció de Cartells del CRAI Biblioteca del Pavelló de la República, formada per més de 10.000 unitats i molt important pel seu valor històric i gràfic. Aquests 124 cartells il.lustren la temàtica de la salut i la solidaritat durant el conflicte bèl·lic a través d'aspectes com ara l'assistència social, la gent gran, la marginació, els infants o la sanitat.

També hi hem incorporat 52 segells emesos durant la primera meitat del segle XX, pertanyents a la col·lecció Segells i Vinyetes. Formen part de la sèrie editada per l'Asociación de Amigos de la Unión Soviética, amb fotografies de la vida quotidiana a la URSS durant el règim estalinista.

El CRAI Biblioteca de Reserva hi ha incorporat Llibres de botànica del CRAI com una petita mostra de la col·lecció de llibres impresos, la gran majoria il·lustrats, dedicats a diversos temes de botànica tradicional: taxonomia, herbaris, jardineria i tractats sobre arbres. Podeu consultar una mostra ampliada a la col·lecció de Botànica a la Biblioteca Patrimonial Digital (BiPaDi).

També és novetat la col·lecció Manuscrits del CRAI Biblioteca de Reserva, una mostra representativa de més de 30 manuscrits de gran rellevància i de temàtica variada: poesia, dret, història, filosofia, religió. Alguns pertanyen a la col·lecció Manuscrits recuperats per Marià Aguiló, d'època medieval, i d'altres formen part del volum Tresors de la Universitat de Barcelona. Tots els podeu trobar a la col·lecció Manuscrits del CRAI Biblioteca de Reserva a BiPaDi.

Us convidem doncs a visitar el Museu virtual de la UB, on també trobareu una mostra de l'herbari del Centre de Documentació de Biodiversitat Vegetal (CeDocBiV), representació de les col·leccions digitals del CRAI Biblioteca de Belles Arts: Josep Artigas, Miquel Porter i Moix, Oriol Martorell, Jordi Sabater Pi, i les mostres del fons dels CRAI Biblioteca del Pavelló de la República i de Reserva.