Llengües

Inici >> Coneix el CRAI >> Biblioteques >> CRAI Biblioteca d'Economia i Empresa >> Exposició virtual: Centenari de la càtedra de Política Econòmica a Espanya

Exposició virtual: Centenari de la càtedra de Política Econòmica a Espanya

Logo Centenari Política Econòmica

Amb motiu de la celebració del centenari de la creació de la primera càtedra de Política Econòmica a l’estat espanyol (1915-2015), el CRAI Biblioteca d’Economia i Empresa us ofereix aquesta exposició virtual que es complementa amb una exposició bibliogràfica al vestíbul de la Facultat, així com la presentació de la  publicació commemorativa «Cent anys de la primera càtedra de Política Econòmica: Víctor Pío Brugada», que ha editat el departament de Política Econòmica i Estructura Econòmica Mundial, amb la col·laboració del departament d’Història Econòmica

Aquesta exposició recorre l’evolució de les idees econòmiques a Espanya entre el darrer terç del segle XIX i les primeres dècades del segle XX a través d’una mostra d’algunes de les obres més rellevants dels principals economistes espanyols i estrangers d’aquesta època.

Primer catedràtic de Política Econòmica

Víctor Pío Brugada Panizo (1866-1937)

Imatge extreta de: La ilustración española y americana en 1917. 8-10-1917, p. 581.  (Hemeroteca Diginal de la Biblioteca Nacional d'Espanya)

E-book (descàrrega gratuïta)

Presentació

El 1915 apareix la primera càtedra de Política Econòmica d’Espanya, a l’Escuela Superior Central de Comercio de Madrid, ocupada per Víctor Pío Brugada. Posteriorment es crea en aquesta escola el Laboratorio de Ciencias Económicas, i el Boletín per a la divulgació de l’activitat investigadora i docent de l’escola. Aquests esdeveniments tenen lloc en un context de renovació de la ciència econòmica espanyola en general, i de l’ensenyament de l’economia al país en particular. Les primeres dècades del segle XX són testimoni de l’esgotament de la vella escola liberal de pensament econòmic a Espanya i la irrupció de nous corrents portats per economistes joves formats a l’estranger.

Presentación

En 1915 aparece la primera cátedra de Política Económica en España, en la Escuela Superior Central de Comercio de Madrid, ocupada por Víctor Pío Brugada. Posteriormente se crea en esta escuela el Laboratorio de Ciencias Económicas, y el Boletín para la divulgación de la actividad investigadora y docente de la Escuela. Estos acontecimientos tienen lugar en un contexto de renovación de la ciencia económica española en general, y de la enseñanza de la economía en el país en particular. Las primeras décadas del siglo XX son testigo del agotamiento de la vieja escuela liberal de pensamiento económico en España y la irrupción de nuevas corrientes traídas por economistas jóvenes formados en el extranjero.

Esta exposición recorre la evolución de las ideas económicas en España entre el último tercio del siglo XIX y las primeras décadas del siglo XX a través de una muestra de algunas de las obras más relevantes de los principales economistas españoles y extranjeros de esta época.

Cartell de l'exposició
març, 2015