El CRAI celebra el Dia Internacional de les Dones

El CRAI de la Universitat de Barcelona participa amb diverses accions en la celebració del Dia Internacional de les Dones que se celebra el dia 8 de març.

Del 5 al 9 de març, el CRAI Biblioteca de Belles Arts durà a terme una acció de visibilització de llibres de dones. El dia 7, a les 17 h, es projectarà el film Mater Amatísima (María Ruido, 2017), amb un debat posterior en què participaran la mateixa cineasta i el professor i president de la Comissió d’Igualtat de Belles Arts, Diego Marchante. Marchante és també el comissari de la mostra Transcyborgllera. Hackeando el archivo desde una perspectiva transfeminista y queer, que es podrà veure a la sala d’exposicions de la Facultat fins al 10 de març.

El mateix dia 7 arrenca a la Facultat d’Economia i Empresa el I Cicle de Cinefòrum «La dona al món laboral», que organitza la Comissió de Biblioteca del centre i en què s’analitzaran films que parlen de les dones en el món del treball i la seva lluita per la igualtat. Les projeccions es faran tots els dimecres del mes de març a l’aula 3 de l’edifici 690, de 14 a 16 h. En la sessió del dia 7 es projectarà Figuras ocultas (Theodore Melfi, 2016); el 14 de març, Pan y rosas (Ken Loach, 2000), i el 21 de març, Norma Rae (Martin Ritt, 1979). Per assistir-hi, cal inscriure-s’hi prèviament en aquest enllaç. A banda del cicle, el CRAI Biblioteca d’Economia i Empresa organitza també la mostra Discriminació de gènere en el treball, que es divideix en tres àmbits: la discriminació salarial, fent palesa la diferència de sous entre dones i homes, la discriminació salarial indirecta i la dificultat d’accedir a càrrecs de responsabilitats millor remunerats; la conciliació de la vida familiar amb la vida laboral, apuntant a la maternitat com a obstacle per obtenir, conservar o millorar professionalment; i un últim apartat amb documents sobre dones d’èxit i la seva capacitat de lideratge, per contrarestar la poca ocupació d’alts càrrecs a les empreses per part de dones.

Així mateix destaquem la presència dels recursos del CRAI en la guia elaborada per l'Institut Català de les Dones (Twitter).

Vegeu més informació a la notícia de la UB: La Jornada "Dones i ciència", acte central de les activitats del Dia Internacional de les Dones a la UB.