Inici >> Noticies Butlleti >> Exposició Ràdio, Podcasts i Diversitats al CRAI Biblioteca d'Informació i Mitjans Audiovisuals

dimarts, 15 febrer 2022

Divendres 11 de febrer de 2022, en ocasió del Dia Mundial de la Ràdio que se celebra el 13 de febrer, el CRAI Biblioteca d’Informació i Mitjans Audiovisuals va inaugurar l’exposició Ràdio, Podcasts i Diversitats.

La mostra es podrà visitar a l’entrada del CRAI Biblioteca fins a finals de curs (vegeu algunes fotos al Flickr), i també la podeu veure en format virtual juntament amb la resta d’exposicions virtuals del CRAI.

Aquesta exposició, de caràcter no lineal, té tres parts ben definides:

1. En la primera, es pretén fer un tast no exhaustiu de la relació de la ràdio amb les dones i amb el col·lectiu LGTBIQ+ mitjançant un conjunt de nodes o constel·lacions temàtiques.
  2. La segona part tracta l’explosió del nou format del podcast també des de la perspectiva de gènere i LGTBIQ+.
  3. L’exposició acaba amb una porta oberta als primers podcasts que estan a punt de sortir del nou estudi de ràdio de la Facultat d’Informació i Mitjans Audiovisuals, elaborats íntegrament pels estudiants de la facultat i que aviat estaran emmagatzemats al Dipòsit Digital de la UB per a la seva preservació.

Radio, Podcasts i Diversitats va acompanyada d’una mostra bibliogràfica amb diversos llibres relacionats amb dones i ràdio, un conjunt de manuals per a l’elaboració de podcasts i diverses obres rellevants sobre creació radiofònica.

L’exposició s’ha elaborat amb la col·laboració de la Marga Carnicé, professora a la Universitat de Lleida i investigadora del grup de recerca GENDIMS (Gender Perspective in Information and Media Studies) de la Facultat d’Informació i Mitjans Audiovisuals de la UB, qui ha preparat el pròleg i ha participat activament en els seus continguts.

D'altra banda, el mateix divendres 11 de febrer va tenir lloc a la Facultat d’Informació i Mitjans Audiovisuals la Jornada #AmbDiversitat: Ràdio, Podcasts i Diversitats. A la tercera part d’aquesta jornada hi van participar els creadors de l’exposició, Èlia Romaní i Lluís Anglès (bibliotecaris del CRAI Biblioteca d'Informació i Mitjans Audiovisuals), i la professora Marga Carnicé, que van poder presentar l’exposició.

Podeu veure tota la Jornada en el canal de YouTube de la Facultat i la seva participació a partir del minut 2 h 23’.