Inici >> Noticies Butlleti >> Nou recurs al CRAI Biblioteca del Pavelló de la República: Documentació musical del Fons Personal Francesc Parcerisas i Vàzquez

dijous, 11 març 2021

parcerisas.png

Volem presentar-vos el nou recurs que s'ha elaborat recentment amb l'eina de presentació de continguts Genially al CRAI Biblioteca del Pavelló de la República.

Es tracta de la Documentació musical del Fons Personal Francesc Parcerisas i Vàzquez.

En una notícia anterior ja vam donar raó de la feina de l'estudiant en pràctiques Maria Planells, del Grau d’Informació i Documentació de la Universitat de Barcelona, amb la digitalització i classificació dels bons d’ajut  provinents de diferents fons documentals de l’arxiu del Pavelló de la República. Ara us presentem, amb les seves pròpies paraules, la darrera feina que ha realitzat amb la documentació musical que forma part del Fons personal Francesc Parcerisas i que també ha esdevingut un recurs web elaborat amb Genially.

"He estat realitzant les pràctiques del Grau d’Informació i Documentació al CRAI Biblioteca del Pavelló de la República i una de les tasques que he dut a terme ha estat classificar, inventariar i digitalitzar la documentació musical  (programes de mà, llibrets, partitures, entrades a concerts, etc.) del Fons Personal  Francesc Parcerisas – en total, cent nou documents – . Després d’això, vaig realitzar un recurs web amb l’eina Genially per tal de donar visibilitat a aquest fons i mostrar-lo als nostres usuaris.
Per a cada document hi trobem una breu descripció, la qual pot estar completa o no depenent de si al programa en qüestió hi apareixen totes les dades o no. En el millor dels casos hi trobem la tipologia del document, el títol, la data, els intèrprets i la direcció."

Dintre d'aquesta mateixa donació de Francesc Parcerisas hi podem trobar també diverses publicacions periòdiques que il·lustren com era la realitat musical de la Barcelona dels anys 1940-1970, algunes són:
Fa poc vam dir gràcies i fins aviat als nostres estudiants en pràctiques del passat semestre i ens disposem a donar la benvinguda als estudiants de l'actual. Estem convençudes de que és una experiència gratificant i molt positiva per les dues parts.