Inici >> Noticies Butlleti >> El CRAI de la UB publica el seu nou Pla estratègic «Essentia2029»

El CRAI de la UB publica el seu nou Pla estratègic «Essentia2029»

divendres, 31 maig 2024

El CRAI de la UB publica el seu nou Pla estratègic «Essentia2029»

El CRAI de la Universitat de Barcelona ha publicat el seu nou Pla estratègic «Essentia2029». Aquest és ja el setè pla estratègic del CRAI que marcarà la seva estratègia fins a l'any 2029.

De manera innovadora respecte als plans anteriors, s'ha comptat amb la col·laboració de l'empresa especialitzada en transformació digital T-Systems que va organitzar un seguit de reunions, tallers i sessions de treball on va participar personal del CRAI i d'altres unitats de la Universitat de Barcelona. La labor d'assessoria externa es va concretar en la imatge panoràmica (big picture) que il·lustra aquesta notícia.

«Essentia2029» recull tots aquests treballs previs i els reflecteix en 5 línies estratègiques:

1. Recursos d'informació i patrimoni
  2. Excel·lència en els serveis: aprenentatge, docència, recerca i ciència oberta
  3. Lideratge i cultura organitzativa: visió sostenible i inclusiva
  4. Eficiència i sostenibilitat en la gestió
  5. Desenvolupament professional: itineraris personalitzats

Un dels conceptes innovadors del pla és el de l'espai com a servei per tal d'afrontar el desafiament que suposa el procés de transformació digital i les noves necessitats que plantegen els usuaris. Per aquesta raó, de manera conjunta amb «Essentia2029», el CRAI ha publicat el document Nou model de CRAI biblioteca on s'explicita la proposta de redefinició dels espais i equipaments del CRAI i el procés previ de reflexió i anàlisi.

Finalment, també com a conseqüència lògica del nou pla, el CRAI ha publicat una nova versió de la seva Carta de serveis que inclou, a més del catàleg de serveis, el seu propòsit, visió i valors; així com els seus compromisos de qualitat i els mecanismes de comunicació i participació.

Tota aquesta documentació està disponible en accés lliure al Dipòsit Digital com a mostra de compromís amb els usuaris i amb la transparència de la gestió.

ODS 4: Educació de qualitat