Biblioteca Fèlix Serratosa i Palet

Biblioteca Fèlix Serratosa i Palet

La col·lecció de Fèlix Serratosa i Palet és una donació que recull algunes de les obres resultat de la seva tasca docent i investigadora, i pretén retre homenatge als seus mèrits científics, tant en la seva dimensió científica com humanista, sent una figura indiscutible en la història de la ciència catalana.

Deixeble de Josep Pascual i Vila, llicenciat en Química orgànica a la Universitat de Barcelona l’any 1949 i doctorat el 1953. Del 1955 a 1957 treballà al Massachusetts Institute of Technology (MIT).

Després va treballar com a professor d'investigació al Consell Superior d'Investigacions Científiques i el 1977 fou nomenat professor a la Universitat de Barcelona. Va donar molts cursos i conferències a universitats d'arreu del món.

El seu mestratge va portar la creació de químics orgànics a Catalunya i el seu caràcter obert davant les noves idees, va contribuir a la introducció de la síntesi orgànica com a disciplina científica a Catalunya amb notable repercussió a la resta de l’Estat. L’activitat acadèmica i la personalitat de Fèlix Serratosa, amb una extensa carrera investigadora, va crear una escola de profunda influència en la ciència química catalana i més concretament, en el camp de la síntesi orgànica.