Inici >> Noticies Butlleti >> Presentació de les bases de dades de Marques d’impressors i Antics posseïdors en un seminari sobre gestió i ús del patrimoni bibliogràfic

dijous, 30 juny 2022

Del 4 al 6 de juliol tindrà lloc el seminari internacional De lo analógico a lo digital: gestión, uso y estudio del patrimonio bibliográfico organitzat pel projecte Biblioteca Digital Siglo de Oro 6 (BIDISO 6) i la Universidade da Coruña.

BIDISO 6 és un portal que ofereix, per a ús dels investigadors i el públic interessat, fonts per a la investigació en la literatura, la història, la història del llibre i biblioteques, i la història de l’art dels segles XVI i XVII.

El seminari té per objectiu abordar noves realitats i diferents problemàtiques sorgides en els darrers anys al voltant de la gestió i l’ús del patrimoni bibliogràfic, i comptarà amb una quinzena de comunicacions d’investigadors i bibliotecaris que treballen amb llibre antic. Una d’elles serà Las bases de datos de Marcas de impresores y Antiguos poseedores del CRAI Biblioteca de Fondo Antiguo de la Universidad de Barcelona de la mà de Núria Cangròs, del CRAI Biblioteca de Fons Antic, que presentarà la nova versió de les bases de dades que fa just un any es va estrenar.

El CRAI Biblioteca de Fons Antic custodia prop de 70.000 edicions des del segle XV fins a l’any 1820, en aproximadament el doble d’exemplars, procedents dels convents desamortitzats de la província de Barcelona però també de l’extinta Universitat de Cervera, del Reial Col·legi de Cirurgia de Barcelona o de donacions particulars. Aquestes bases de dades -Marques d'impressors i Antics Posseïdors- són una bona mostra de la riquesa bibliogràfica i iconogràfica del nostre fons i contribueixen enormement al seu coneixement, difusió i revaloració.