Inici >> Noticies Butlleti >> El CRAI de la UB a Ibercarto 2022

El CRAI de la UB a Ibercarto 2022

dimecres, 4 maig 2022

Els passats dies 24 i 25 de març de 2022, es va tornar a reunir el grup de treball de Cartotecas Públicas Hispano-Lusas (Ibercarto) amb l’objectiu d’establir un diàleg i un intercanvi de coneixements al voltant del tema Tesoros cartográficos, gestión y difusión.

Des del 2004, any de la seva constitució, Ibercarto reuneix els professionals que treballen a les cartoteques públiques espanyoles i portugueses per tractar temes d’interès comú i per establir relacions entre els col·legues del nostre àmbit professional. Fruit destacat d’aquestes reunions són les pautes en RDA per catalogar material cartogràfic, aprovades pel Grup d’Interlocutors de Catalogació del CSUC i publicades l’any 2020.

En ocasió d’aquesta darrera trobada organitzada a Madrid pel l’Instituto Geográfico Nacional, la Unitat de Procés Tècnic del CRAI, representada per Georgina Basomba i Roberta Boscaro, va presentar la comunicació Fondos cartográficos del CRAI de la Universitat de Barcelona: digitalización, preservación y difusión. Els principals propòsits van ser descriure com es duen a terme aquestes tasques i explicar el flux de treball de digitalització dels fons cartogràfics tot indicant les principals parts implicades:

• Els CRAI Biblioteques de la UB
  • El Taller de restauració
  • El Centre de Digitalització (CEDI)
  • La Unitat de Procés Tècnic del CRAI

També es van detallar les necessitats de preservació i la filosofia del nostre sistema de preservació digital “Xanadú”.

Les darreres reflexions es van centrar en la difusió dels fons cartogràfics en diferents àmbits i repositoris i es va posar èmfasi en la seva visualització a través del nou sistema integrat de gestió de biblioteques “ALMA”, de l’empresa ExLibris.

Podeu accedir al text de la comunicació i a la presentació seguint aquest enllaç al Dipòsit Digital de la UB (DDUB).