Inici >> Noticies Butlleti >> Èxit de la VIII edició de la Viquimarató d’Informació i Comunicació

Èxit de la VIII edició de la Viquimarató d’Informació i Comunicació

dimarts, 8 novembre 2022

Dimecres 26 d'octubre de 2022 va tenir lloc al CRAI Biblioteca d’Informació i Mitjans Audiovisuals la VIII edició de la Viquimarató d'Informació i Comunicació amb l'objectiu de fer créixer el nombre d'articles relatius als ensenyaments que s’imparteixen a la Facultat d’Informació i Mitjans Audiovisuals i millorar la qualitat dels que ja existeixen.

Aquesta edició es plantejava amb perspectiva de gènere per tal que augmentessin els continguts sobre biografia de dones (actualment són del 20%) i hi participin més dones (només el 9% de les persones editores són dones). Per aquest motiu, a banda de la col·laboració habitual de la Comissió de Dinamització Lingüística de la Facultat, també hi van participar membres del projecte del Plan Nacional I+D+I Dones i Wikipedia de la Facultat.

La Viquimarató va ser tot un èxit de públic, els convocats van ser un total de 40 persones, 25 dones i 15 homes. Hi van participar alumnes de les assignatures de "Fonts d’informació", de segon curs de Gestió d’Informació i Documentació Digital (GIDD), impartida pel professor Amadeu Pons, i de "Disseny d’interacció", de tercer curs, impartida per la professora Núria Ferran.

La sessió es va iniciar amb un taller per aprendre a editar articles a la Viquipèdia, a càrrec de Francesc Fort, d'Amical Viquimèdia, que ja ens havia acompanyat en edicions anteriors. A continuació, Ester Bonet, impulsora del projecte Viquidones, ens va mostrar la importància d'editar amb perspectiva de gènere i com revertir el profund biaix de gènere. Tot i buscar el punt de vista neutral, històricament les dones s'han descrit pel seu aspecte físic i el seu paper familiar i els homes s'han relacionat amb les seves carreres.

Trobareu més informació i imatges al Blog del CRAI Biblioteca.