Inici >> Noticies Butlleti >> Concert a l’església de Sant Felip Neri amb la interpretació de peces musicals inèdites del CRAI Biblioteca de Fons Antic

divendres, 5 maig 2023

Concert Ni un dia sense música!

El proper dimecres 10 de maig a les 19 h a l’església de Sant Felip Neri de Barcelona, sonarà música inèdita del fons del CRAI Biblioteca de Fons Antic de la UB, del fons de música de la Catedral de Barcelona i de l’església del Pi.

El nom del concert és Ni un dia sense música. Músiques per la Barcelona del segle XVIII, i pretén oferir un viatge musical pel repertori de la nostra ciutat durant el set-cents a través de tres institucions: la Catedral, l’església parroquial de Santa Maria del Pi i el convent de carmelites descalços de Sant Josep.

D’aquesta última, de la qual conservem gran part de la biblioteca, s’interpretaran per primera vegada algunes peces del Ms 1378 Libro de sonatas de diferentes autores recogidas por Fr. Joaquín de J.M.J., compilades per l’organista i compositor carmelita fra Joaquim de Jesús Maria i Josep (1778-1839).

El concert se celebra en el marc de les II Jornades Internacionals de Patrimoni Musical que es duran a terme entre el 10 i 12 de maig de 2023 a la Facultat de Geografia i Història de la UB.

Tant el concert com les Jornades han estat impulsades pel GEPAM-UB (Grup per a l’Estudi del Patrimoni Musical-UB, format pel CRAI Biblioteca de Fons Antic, el Departament d’Història de l’Art de la Facultat de Geografia i Història de la UB i la institució Milà i Fontanals del CSIC), el Vicerectorat de Patrimoni i Activitats Culturals de la UB i l’Arquebisbat de Barcelona.

Podeu ampliar tota la informació a través de la notícia del Blog de Fons Antic.

Hi esteu tots convidats!

ODS 17: Aliances per assolir els objectius