Inici >> Noticies Butlleti >> Ampliació de la col·lecció del CRAI a través de l'ús d'imatges digitals dels nostres fons

dijous, 27 abril 2017

El CRAI Biblioteca del Pavelló de la República ha rebut recentment la donació d'un exemplar de l'extraordinària obra Autobiografia de Catalunya editada per Enciclopèdia Catalana.

Per les seves característiques, es tracta d'una obra que aquesta biblioteca ha de tenir en els seus fons però que pel seu cost, molt elevat, mai hauria estat possible adquirir.

Des de sempre, el fons del CRAI Biblioteca del Pavelló de la República, és reclam fonamental per part d'editorials, empreses productores de televisió, museus i institucions diverses, per les seves iniciatives editorials, expositives i audiovisuals. Aquesta relació es materialitza amb un acord mitjançant el qual la biblioteca subministra fitxers digitals del seu fons i a canvi el sol·licitant es compromet a lliurar el resultat del seu projecte. Amb aquesta fórmula es reben publicacions, DVD's, catàlegs d'exposicions, entre d'altres, el cost dels quals oscil·la entre un 25-30 % del pressupost anual total.

Sense aquesta pràctica tampoc hagués estat possible adquirir obres com les següents, que són només una petita mostra de les monografies que ens han arribat més recentment:

Les diverses institucions i editorials que sol·liciten l'assessorament de la biblioteca i l'ús dels fitxers digitals no tenen cap inconvenient en seguir aquesta pràctica que va acompanyada, per part nostra, d'una campanya de promoció a través de les diverses xarxes socials tant de les obres creades com de les pròpies institucions. Es tracta de sortir-ne tots beneficiats, allò que ara està de moda dir-ne: win-win.