Pedralbes. Revista d'Història Moderna, s'incorpora a RCUB

Pedralbes. Revista d'Historia Moderna, s'incorpora a RCUB

Pedralbes. Revista d'Història Moderna, s'incorpora al portal de Revistes Científiques de la Universitat de Barcelona (RCUB) coincidint amb la publicació del seu volum 40 (2020).

La revista va començar a edita-se el 1981 des de l'Àrea d'Història Moderna de la Universitat de Barcelona i, en els seus 40 anys d’activitat, ha recollit els resultats de les activitats científiques i els debats internacionals impulsats pels membres de l’Àrea.

Pedralbes és després d’Estudios de Historia Moderna (revista fundada per Jaume Vicens Vives i activa entre 1951 i 1959), la publicació dedicada a l'Edat Moderna més antiga del món acadèmic català i la segona de l’espanyol.

Actualment, la revista admet originals escrits en català, castellà, anglès, francès, italià i portuguès, dedicats als diferents aspectes de l’Edat Moderna, amb un abast temàtic i geogràfic ample. El seu consell de redacció i el consell assessor estan integrats per noms destacats del món acadèmic nacional i internacional.

El volum 40, que us convidem a explorar, conté (a part de la consueta secció miscel·lània) el dossier monogràfic 'Iberia, the Mediterranean and the larger world in the late medieval and early modern periods' i un article del primer director de la revista, Pere Molas Ribalta, en el qual -a tall de celebració acadèmica de l’aniversari- es dóna continuïtat a recerques publicades en el primer volum de 1981.