Llengües

Inici >> Coneix el CRAI >> Biblioteques >> CRAI Biblioteca de Fons Antic >> Exposició virtual: Ignasi de Loiola, la Companyia de Jesús i Catalunya (1522-2022)

Aquest 2022 es compleixen cinc-cents anys del pas d'Ignasi de Loiola per Catalunya, en un episodi considerat clau tant en la vida del personatge com en la formació de la Companyia de Jesús. En ocasió d’aquesta efemèride, l’Àrea d’Història Moderna de la Universitat de Barcelona, conjuntament amb l’Ajuntament de Manresa, organitza el IX Congrés d’Història Moderna de Catalunya (19-22 de desembre de 2022), sota el títol “El món  d’Ignasi de Loiola. Religió, cultura i societat als segles XVI i XVII”.

Aprofitant l’avinentesa, l’exposició que us presentem tot seguit posa en valor el ric patrimoni bibliogràfic i documental del Fons Antic de la Universitat de Barcelona, així com s’endinsa, a través de les fonts –impreses i gràfiques– en un viatge pels orígens del fenomen ignasià i jesuïta, com  també en la seva petja a Catalunya i el món en els segles moderns.

Opineu sobre aquesta exposició

novembre, 2022