Llengües

Inici >> Coneix el CRAI >> Biblioteques >> CRAI Biblioteca de Biologia >> Exposició virtual: Charles R. Darwin (1809-1882)

Exposició virtual: Charles R. Darwin (1809-1882)

Logotip any Darwin a la Facultat de Biologia

Exposició en commemoració del bicentenari del naixement de Charles R. Darwin (1809-1882).

Imatge: Jan Vilímek [Public domain], via Wikimedia Commons.

1. Introducció

Darwin a la biblioteca de Biologia

L’any 1982 es va traslladar la Facultat de Biologia al campus de Pedralbes. Aquell any coincidia amb el centenari de la mort de Charles Darwin i, per celebrar la inauguració del nou edifici, es va organitzar un cicle de conferències sobre el naturalista. Aquestes conferències van quedar recollides en el llibre Darwin a Barcelona : Cicle de conferencies inaugurals del nou edifici de la Facultat de Biología, conmemorant el centenari de la mort de Charles Darwin.

L’ any 2009 es commemora el bicentenari del seu  naixement i el cent cinquantè aniversari de la publicació de L'origen de les espècies. Coincideix, a més, amb l’estrena del nou edifici de la Biblioteca de la Facultat de Biologia.

Per celebrar aquests esdeveniments i com una part de les moltes activitats organitzades per les institucions acadèmiques, us presentem una exposició virtual amb una selecció de recursos a l'entorn de la figura de Darwin i de la seva obra.

Fonts utilitzades

2. Curiositats

You care for nothing but shooting dogs and rat-catching, and you will be a disgrace to yourself and all your family.

Robert Darwin pare al seu fill, Charles R. Darwin

febrer, 2009