Inici >> Noticies Butlleti >> Publicat el núm. 41 de la Revista de Bioética y Derecho

Publicat el núm. 41 de la Revista de Bioética y Derecho

dimarts, 31 octubre 2017

En aquesta edició, el número 41 de la Revista de Bioética y Derecho obre amb un dossier monogràfic de sis articles sobre dades massives, salut i bioètica, producte del XI seminari internacional de la Càtedra UNESCO de Bioètica de la Universitat de Barcelona. Aquest seminari tracta la utilització de dades massives en salut, i s'ha dut a terme a la Facultat de Dret durant el mes de febrer de 2017.

A la secció "Perspectives bioètiques" es fa una anàlisi de diversos casos de violació del secret mèdic a Argentina, obrint un espai de crítica a la formació dels estudiants de medicina. A la secció general, sis articles tracten temes de comitès d'ètica i estressors ètics, la bioètica i els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), la proposta de principis comunals en la investigació científica en pobles indígenes, el cas de la sang Yanomami ( Brasil) i el dret al patrimoni genètic, l'ètica en el tractament de les persones amb esquizofrènia i una avaluació sobre l'efectivitat de fer públiques les llistes d'espera per a trasplantaments d'òrgans. En l'anàlisi de sentències de la secció "Bioètica en els tribunals" s'analitza la sentència del TJUE que indica que les begudes vegetals no poden portar el nom de "llet" i les seves implicacions per a l'interès del consumidor. Finalment, la secció "Des del Màster" exposa un estudi de casos dut a terme al País Basc (Espanya) sobre la identificació i transmissió de nocions rellevants per a la bioètica en la medicina comunitària.

Podeu consultar la publicació Revista de Bioética y Derecho des del Web del CRAIRevistes Científiques de la UB (RCUB) > Revista de Bioética y Derecho.