Inici >> Noticies Butlleti >> 8.000 tesis de la UB al repositori de Tesis Doctorals en Xarxa (TDX)

8.000 tesis de la UB al repositori de Tesis Doctorals en Xarxa (TDX)

dimecres, 18 desembre 2019

La Universitat de Barcelona ha incorporat la tesi número 8.000 al repositori de Tesis Doctorals en Xarxa (TDX)

La tesi número 8.000, que porta per títol El ritmo en el lenguaje del clown como herramienta para la identificación emotiva con el público. El caso de Avner the Eccentric, ha estat escrita per Raxá Caculhá De Castilla Rosales, dirigida per Enric Ciurans, i presentada al Departament d'Història de l'Art de la UB.

Aquesta tesi és una aproximació transversal a diverses etapes en la comèdia. Parteix de l'anàlisi del riure i l'humor en les seves formes més primitives fins a la seva evolució en la societat. S'ha buscat entendre els diversos mecanismes que denoten el riure com a efecte catàrtic i transformador en l'ésser humà. Per a això, es descobreixen postures psicològiques, fisiològiques i filosòfiques per tal de contextualitzar el factor de la comèdia a analitzar: el ritme. En els últims capítols s'aborda la figura de les i els subjectes còmics, concretament, les i els clowns, per entendre els diversos sistemes sota els quals supediten la seva tècnica, però també per identificar les infinites possibilitats que aporta aquesta disciplina a l'evolució de les arts escèniques.

Com la resta de tesis, aquesta tesi doctoral —que es publica amb una llicència de Creative Commons— també ha estat incorporada pel CRAI de la UB al Dipòsit Digital de la Universitat de Barcelona.