Inici >> Node >> Nou material d’arxiu rebut al CRAI Biblioteca del Pavelló de la República: el Fons Personal José Linhard

Martes, 6 Febrero 2024

José Linhard (Barcelona, 1939) de pares alemanys, va estudiar Medicina i Sociologia a Berlín.

Per encàrrec del Servei de Protocol del Govern alemany, va treballar com a intèrpret d’espanyol, tasca que va desenvolupar per a personalitats com l’excanceller alemany Willy Brandt i diversos mandataris d’Espanya i Llatinoamèrica i va col·laborar en la refundació del Consolat d'Espanya a Berlín.

Després de treballar al sector farmacèutic i participar en el desenvolupament de la píndola contraceptiva, als anys 80, establert a Barcelona, va crear una empresa pròpia que va vendre als anys 90 per ser professor a la Universitat de Carolina del Nord, als Estats Units.

El 2002 tornà a Barcelona i fundà la "Tertúlia Migdia", una conferència, amb àpat inclòs, on es reuneix un grup de persones per tractar temes diversos que se celebra cada tercer dimarts de mes i és oberta a tothom. Hi participen grans personalitats d'arreu del món: polítics, escriptors, periodistes, metges, historiadors, advocats, empresaris, científics, cuiners i un llarg etc.

El Fons personal José Linhard, que va ser cedit l'any 2023 al CRAI Biblioteca del Pavelló de la República, conté documentació relacionada amb cada una de les “Tertúlies Migdia” coordinades pel mateix Linhard i celebrades a Barcelona entre març del 2004 i setembre de 2023 (informació sobre el conferenciant, tema de la tertúlia, nom i nombre d’assistents, diploma de la tertúlia, aperitiu i menú de l’àpat que acompanya la tertúlia, etc.), i correspondència entre José Linhard i els membres, ponents i presentadors que participen en les diferents tertúlies, ordenada alfabèticament.

Els investigadors ja el poden consultar a través de l’inventari, incorporat al Dipòsit Digital de la Universitat de Barcelona, de la pàgina web del CRAI Biblioteca i també del Cercabib del CRAI.