Inici >> Node >> Exposició "Fugint de les bombes. De la Barceloneta a la zona alta, 1937-39" amb la participació del CRAI Biblioteca del Pavelló de la República

Jueves, 8 Febrero 2018

El passat 1 de febrer es va inaugurar al Centre Cívic Barceloneta l'exposició Fugint de les bombes. De la Barceloneta a la zona alta, 1937-39, organitzada per l'Associació Conèixer Història i l'Observatori Europeu de Memòries (Fundació Solidaritat UB).

Durant la Guerra Civil, La Barceloneta va ser un dels barris més afectats pels bombardejos feixistes. Molts veïns i veïnes van abandonar casa seva i foren allotjats a d'altres barris, sobretot a la zona alta on nombrosos pisos de famílies benestants havien quedat buits en esclatar la guerra. Aquesta exposició aprofundeix en la història de La Barceloneta i dóna veu a famílies del barri que van viure la guerra.

El CRAI Biblioteca del Pavelló de la República ha col·laborat amb la reproducció de diversos cartells com ara: Les milícies us necessiten! i L'escola de tots: Escola Nova Unificada, així com divers material d'arxiu.

La mostra es podrà visitar fins al proper dissabte 24 de febrer de 2018, l'entrada és gratuïta i l'horari és el següent:

De dilluns a divendres de 09:00h a 22:00h   /   Dissabte de 10:00h a 15:00h i, de 16:00h a 22:00h

150 años del Edificio Histórico             Plan de sostenibilidad del CRAI                            Segell EFQM 500    Logo de Bibliotecas comprometidas con la excelencia