Inici >> Node >> Donatiu de tres obres de la biblioteca familiar de Josep Coroleu i Inglada al CRAI Biblioteca de Reserva

Viernes, 10 Febrero 2017

Conegut per les seves Memorias de un menestral de Barcelona, l’historiador, periodista i polític Josep Coroleu i Inglada (1839-95) va cursar estudis de Dret a la Universitat de Barcelona. La biblioteca familiar ha conservat des de fa dècades una bona col·lecció de llibres de matèria historiogràfica i legal que per força hagueren d’assistir Coroleu en els seus estudis sobre les institucions jurídiques de la Catalunya medieval. Tres d’aquests llibres han passat a formar part recentment del CRAI Biblioteca de Reserva de la Universitat de Barcelona.

Es tracta de la Historia iuris romani de Johann Gottlieb Heineccius (Alcalá de Henares, 1808), de les Exercitationes academicae de Josep Finestres (Cervera, 1745) i dels dos volums que formen el Vocabularium iuris utriusque de Philippe Vicat en l’edició veneciana del 1767. D’aquesta darrera obra, el CRAI Biblioteca de Reserva ja en posseïa exemplars de les edicions publicades a Lausana i Nàpols uns anys abans. Tots tres llibres van pertànyer a Josep Coroleu i duen també l’ex-libris del seu fill, el metge i escriptor Wifredo Coroleu i Borràs (Barcelona, 1877-1951).

Vegeu també les obres originals de Josep Coroleu al Catàleg del CRAI de la Universitat.