Inici >> Node >> Exposició física i virtual: S. R. Ranganathan (1892-1972): la felicitat del prestatge buit

Jueves, 3 Noviembre 2022

En honor al 50è aniversari de la seva mort, el CRAI Biblioteca d’Informació i Mitjans Audiovisuals presenta l’exposició S. R. Ranganathan (1892-1972): la felicitat del prestatge buit, creada i coordinada pel professor Jesús Gascón de la Facultat d'Informació i Mitjans Audiovisuals, amb el suport del CRAI biblioteca en el disseny gràfic i el muntatge.

L'exposició s'ha realitzat en format presencial al primer pis de la facultat i es podrà visitar entre el 21 d'octubre i el 23 de desembre de 2022. També s'ha fet en format virtual.

S. R. Ranganathan és un dels grans noms de la biblioteconomia del segle XX i una de les personalitats més influents en el desenvolupament de la disciplina. L’associem a les cinc lleis de la biblioteconomia, les facetes i la 'Colon classification', però treballà gairebé tots els aspectes de les biblioteques i la informació en el context de la documentació, sobre els quals publicà unes 60 monografies i més de 1.500 articles. Pioner de la democratització de l’accés a la informació, la seva teoria de la classificació i la recuperació de la informació està en la base, per exemple, de la construcció de sistemes hipertextuals, d’esquemes terminològics, eines de representació com tesaurus i ontologies, el mapatge de dominis de coneixement o la navegació facetada.

150 años del Edificio Histórico             Plan de sostenibilidad del CRAI                            Segell EFQM 500    Logo de Bibliotecas comprometidas con la excelencia