Inici >> Node >> "Universitat de Barcelona: ordinacions i estatuts". Nova col·lecció a BiPaDi

"Universitat de Barcelona: ordinacions i estatuts". Nova col·lecció a BiPaDi

Jueves, 10 Diciembre 2015

El CRAI de la Universitat de Barcelona fa pública una nova col·lecció a la Biblioteca Patrimonial Digital (BiPaDi) de la UB: Universitat de Barcelona: ordinacions i estatuts.

La col·lecció recull els estatuts o constitucions fundacionals de la Universitat de Barcelona que s’han conservat des dels seus inicis fins a l’actualitat. El més antic data del segle XVI i correspon a les Ordinacions per reformacio y perpetva fvndacio de la Vniversitat del Stvdi General de la civtat de Barcelona, [Universitat de l’Estudi General] que van ser aprovades el 19 de novembre de 1559 i promulgades el dia 22.

També hi trobarem les Ordinacions, que consten de 30 capítols que assenyalen les obligacions i els sous dels catedràtics, com cal fer les oposicions, i les matèries que s’ensenyaran.

La col·lecció també inclou els estatuts moderns: 1921, 1933 [obra reformadora i catalanitzadora], 1985, 1994, 1997 [Decret 113/1997, de 13 de maig, pel qual s’aprova la reforma dels Estatuts de la Universitat de Barcelona (DOGC núm. 2394, de 20.05.1997), i 2003 (vigent actualment): Decret 246/2003, de 8 d’octubre, pel qual s’aproven els Estatuts de la Universitat de Barcelona (DOGC núm. 3993, de 22.10.2003).

També podeu consultar la col·lecció del Dipòsit Digital de la Universitat de Barcelona: Monografies històriques – Universitat de Barcelona, que inclou documents monogràfics de tipus històric, legislatiu, normatiu i descriptiu que dibuixen la història de la mateixa Universitat de Barcelona, especialment a partir de la segona dècada del segle XIX.

150 años del Edificio Histórico             Plan de sostenibilidad del CRAI                            Segell EFQM 500    Logo de Bibliotecas comprometidas con la excelencia