Inici >> Node >> El CRAI Biblioteca Pavelló de la República participa a la sèrie 300 de TV3 Televisió de Catalunya

Viernes, 10 Octubre 2014

Amb la nova sèrie anomenada 300, TV3 es proposa fer un repàs a la història de Catalunya des del 1714 fins a l'actualitat. Es combinen elements de ficció que recreen escenes històriques amb ingredients de documental i s'hi afegeixen les aportacions d'historiadors experts en les matèries tractades.

La sèrie consta de sis episodis de 50 minuts que s'emeten els dimecres. Cada episodi se centra en un tema diferent: llengua, gent, política, identitat, economia i violència. Per a cadascuna d'aquestes matèries s'han escollit quatre o cinc moments històrics concrets amb l'objectiu de retratar la vida quotidiana dels catalans al llarg dels últims tres segles, tot i que l'evolució de les relacions entre Catalunya i Espanya també  hi tenen un paper destacat.

El CRAI Biblioteca Pavelló de la República ha col·laborat amb TV3 a l'episodi dedicat a la violència. L'equip del programa va seleccionar un seguit de material i a continuació van rodar a la Biblioteca una escena de l'episodi centrant-se, entre altres, en els opuscles que durant el franquisme circulaven clandestinament amb instruccions sobre com resistir interrogatoris policials.

L'emissió d'aquest episodi està prevista pel proper dia 15 d'octubre. No us el perdeu!