Inici >> Node >> Acord de col·laboració entre el CRAI Biblioteca del Pavelló de la República i l’Institut Sant Antoni de Pàdua Salesians de Mataró

Martes, 17 Mayo 2022

Com bé sabeu, el CRAI Biblioteca del Pavelló de la repúblicaparticipa en diversos projectes de docència i recerca amb institucions d’àmbit nacional i internacional. Ser una biblioteca patrimonial possibilita el poder oferir un ampli ventall d'opcions per fer recerca.

L'Institut Sant Antoni de Pàdua Salesians de Mataró disposa d’un programa acadèmic anomenat Programa d’Excel·lència per l’etapa de batxillerat destinat a aquell alumnat que busca incrementar els seus resultats acadèmics mitjançant la participació en projectes extra acadèmics.

mataro_1.png

La iniciativa va sorgir de Lluc Vidiella, un antic alumne de la UB que va fer les seves pràctiques de màster al CRAI Biblioteca del Pavelló de la República i que actualment és professor d'Història d'aquesta escola de Mataró.

Així doncs l’objectiu de l’acord que s’ha firmat entre ambdues institucions és formar els alumnes de 2n. de batxillerat del Programa d’Excel·lència, en les tasques pròpies de la nostra biblioteca com són la gestió documental, la classificació de material, la digitalització, etc. per tal d'iniciar-los als mètodes i bones pràctiques de l’aprenentatge i la recerca universitària i que puguin treure el màxim rendiment de les seves futures recerques.mataro_2.png

S’han dut a terme diverses activitats durant el mes de març de 2022 planificades en dues sessions de 3 hores cadascuna. Els alumnes han rebut una formació per part del personal de la biblioteca en relació al coneixement dels fons arxivístics, bibliogràfics i hemerogràfics, així com el tractament dels diferents tipus de material. També han fet diverses pràctiques amb el portal  web de SIDBRINT dedicat a la digitalització de la memòria històrica de la Guerra Civil espanyola, dels Brigadistes i de les Brigades Internacionals.

Per avaluar els alumnes participants s’ha tingut en compte l’assistència a les sessions acordades i els comentaris favorables de la direcció del CRAI biblioteca. L’experiència per part nostra ha estat excel·lent i esperem que per part dels estudiants també hagi estat favorable i sobretot útil per al seu futur professional.