Inici >> Node >> Nou Cercabib. L’eina de descoberta del CRAI de la Universitat de Barcelona es renova

Lunes, 26 Julio 2021

Cercabib és una eina de descoberta única que simplifica àmpliament l’accés als recursos electrònics, incorporant el fons de llibres i revistes electròniques, el fons dels repositoris institucionals i referències extretes de les bases de dades.

El nou Cercabib s’adapta a tota mena de dispositius mòbils permetent la personalització de la interfície segons les necessitats i interessos de l’usuari. Incorpora la possibilitat de cerca per veu i múltiples filtres de cerca (matèria, tipus de recurs, any, idioma, col·lecció, disponibilitat, biblioteca, noves adquisicions, etc.). També permet la configuració de la visualització dels resultats obtinguts.

Aquesta eina també incorpora funcionalitats interessants per a la docència i la investigació:

• Per la cerca i consulta dels recursos electrònics: ofereix un enllaç directe a les bases de dades i permet cercar revistes científiques per títol i àmbit temàtic.
  • Per la citació dels resultats obtinguts: permet saber com citar les fonts trobades, què referencien i qui les cita

Podeu accedir al Cercabib directament i des de la pàgina d'inici del web del CRAI.

El nou Cercabib és fruit de la implementació del nou sistema de gestió bibliotecària Alma, d’Ex-Libris, a les biblioteques membres del Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC). Aquest nou sistema està basat completament en el núvol, facilita la gestió dels materials impresos, electrònics i digitals en una sola interfície i inclou l’eina Primo per a la cerca i descoberta dels recursos.

Vegeu el vídeo de presentació:

Presentació nou Cercabib