Inici >> Node >> Inventariat el Fons de la Societat Catalana d’Història de la Farmàcia

Inventariat el Fons de la Societat Catalana d’Història de la Farmàcia

Martes, 20 Julio 2021

Fruit del conveni de col·laboració signat entre la Universitat de Barcelona i la Societat Catalana d’Història de la Farmàcia (SCHF), s’ha incorporat el fons d’aquesta entitat al CRAI Biblioteca de Farmàcia i Ciències de l’Alimentació - Campus Diagonal Sud.

El Fons conté principalment documentació de caire històric de la societat, entre la que destaquen els documents de constitució i creació de la SCHF i els llibres d’actes, alguns dels quals tenen més de cent anys.

Entre la documentació classificada també són molt rellevants els quaderns personals d’alumnes de principis del segle passat, farcits de dades i dibuixos minuciosos, i d’explicacions exhaustives que són un testimoni fidel de com els alumnes prenien apunts a principis del segle XX. El fons recull també dades dels socis, activitats, jornades, trobades, fotografies, etc., i inclou a més, diversos objectes curiosos donats a l'associació per part dels seus socis o altres persones, com ara medalles commemoratives i altres objectes.

El material conservat agrupa més de 3.500 fulls, 27 exemplars enquadernats, més de 800 imatges i 10 objectes físics. A l'inventari s’han descrit i preservat 77 expedients i 14 unitats documentals simples, agrupats en 17 sèries. També s’han restaurat o netejat 7 documents.

El fons es pot consultar al CRAI Biblioteca de Farmàcia i Ciències de l’Alimentació - Campus Diagonal Sud, i l’inventari al Dipòsit Digital de la UB.