Inici >> Node >> Primeres artistes de la Bauhaus: 1919-2019. Exposició al CRAI Biblioteca de Belles Arts

Lunes, 11 Noviembre 2019

Aquest 2019 es commemora el centenari de la creació de la primera escola integral de disseny del segle XX, la Bauhaus. Walter Gropius, Ludwig Mies van der Rohe, Paul Klee i Vasili Kandinski són alguns dels noms que sempre apareixen quan es menciona l'escola, tots masculins, però què passa amb les dones?.

La Bauhaus va ser la primera escola on les dones, per primera vegada, van ser acollides, en teoria, igual que els homes, "sense distinció entre el bell sexe i el sexe fort". Com es pot apreciar en aquesta frase del text fundacional, malgrat que la teoria volia ser igualitària, a la pràctica no ho va arribar a ser mai. Es va intentar relegar a les dones a determinades disciplines o no se les va deixar desenvolupar-se a les considerades masculines. Tot i això, d'aquesta escola van sortir grans dissenyadores, fotògrafes, teixidores i ceramistes, entre altres, de les quals hem sabut poc fins ara.

Per això, el CRAI Biblioteca de Belles Arts ha preparat l'exposició Les primeres artistes de la Bauhaus 1919-2019, amb la que vol donar visibilitat a aquestes dones artistes, en ésser silenciat el seu paper protagonista a la Bauhaus, i essent pioneres en el seu camp de treball i font d'inspiració per altres dones. I homes.

Podeu venir a visitar la mostra al CRAI Biblioteca de Belles Arts des del 7 de novembre al 20 de desembre de 2019. També podeu veure l'exposició virtual que hem preparat, al nostre web.