Inici >> Node >> Exposició “Salvador Seguí, el noi del Sucre” al Palau Robert de Barcelona amb participació del CRAI Biblioteca del Pavelló de la República

Martes, 4 Julio 2023

Salvador Seguí exposició al Palau Robert

El 2023 es commemora el centenari de l’assassinat de Salvador Seguí, conegut popularment com el Noi del Sucre, un dels líders més destacats del moviment anarcosindicalista de Catalunya de principi del segle XX.

Per aquest motiu, s’ha inaugurat, al Palau Robert de Barcelona, l’exposició que porta per títol Salvador Seguí. El noi del sucre que ha estat organitzada per la Direcció General de Difusió i la Conselleria d’Empresa i Treball i comissariada per Sergi Martín, on es fa un recorregut per la seva vida i el seu temps: uns anys fonamentals per entendre com Catalunya es va convertir en una societat industrial, dels quals Seguí en va ser un protagonista essencial. La mostra ha comptat amb l’assessorament científic de la professora del Departament d’Història Contemporània i Món Actual de la Facultat de Geografia i Història de la Universitat de Barcelona Teresa Abelló i Güell, usuària i bona amiga de la nostra biblioteca.

Com diuen els organitzadors de la mostra, Seguí és un personatge inclassificable. Fou un home d’acció i de formació autodidàctica qui, en una època en la qual sovintejaven les bombes, va tenir en la paraula la seva principal arma. Admirat i incòmode a parts iguals va practicar de manera fervent d’allò que anys més tard s’anomenarà cultura del pacte. Sovint oblidat o reivindicat amb la boca petita. Cent anys després del seu assassinat, una realitat obstinada a repetir-se dona plena vigència al seu discurs.

El CRAI Biblioteca del Pavelló de la República ha cedit una reproducció del cartell que porta per títol: Dones! Cuideu el vostre cos tant com el vostre vestit, feu gimnàstica! que és salut, joventut i bellesa l’Ateneu Enciclopèdic Popular inaugura el dia 2 de juny les classes matinals i nocturnes… imprès a Barcelona a principis dels anys 30 del segle XX.

La mostra es podrà visitar fins al 3 de setembre a la Sala 3 del Palau Robert de Barcelona.