Inici >> Noticies Butlleti >> Dia Internacional de les Dones: Nou portal Dones artistes UB+ del CRAI de la UB

Dia Internacional de les Dones: Nou portal Dones artistes UB+ del CRAI de la UB

dimarts, 5 març 2024
Dia Internacional de les Dones: Nou portal Dones artistes UB+ del CRAI de la UB

Amb motiu de la celebració del Dia Internacional de les Dones, el CRAI de la Universitat de Barcelona es complau a anunciar la publicació del nou portal temàtic Dones artistes UB+.

Des del gener de 2023, la Unitat de Procés Tècnic del CRAI de la Universitat de Barcelona està liderant el projecte col·laboratiu Dones artistes UB+ en què actualment participen el CRAI Biblioteca de Belles Arts i el CRAI Biblioteca de Filosofia, Geografia i Història i la Biblioteca Joaquim Folch i Torres del Museu Nacional d'Art de Catalunya (MNAC), amb la intenció d'obrir-ne la participació a altres institucions culturals interessades.

Aquest projecte té com a objectiu fer valdre i donar visibilitat a les dones artistes que han creat o que actualment estan creant obres en diferents àmbits de les arts visuals i a les seves obres des d'una perspectiva de gènere dins les nostres col·leccions. Aquesta visibilitat es realitza a partir de la redacció de registres d'autoritat d'aquestes artistes disponibles a Autoritats UB des d'on es genera la llista específica per Dones artistes +.

La selecció dels noms que conformen la llista es basa en els fons conservats a les institucions participants, que inclouen obres sobre aquestes artistes i catàlegs de les seves exposicions, recursos que són una font d'informació molt valuosa per conèixer els seus noms i les seves obres, i en alguns casos són també l'única evidència que ens queda de la seva existència.

La iniciativa s'emmarca dins del Projecte IRIS: visibilitzant dones singulars, que s'ha definit per aglutinar i donar sentit a totes les accions que s'estan treballant des d’una perspectiva de gènere.

ODS 5: Igualtat de gènere