Inici >> Serveis que ofereix el CRAI >> Suport als investigadors >> Assessorament en la publicació científica

Assessorament en la publicació científica

Hi ha tres grans bases de dades que proporcionen índexs que permeten localitzar les citacions rebudes per un treball científic o un autor:  Web of Science, Scopus i Google Scholar o Google Acadèmic.

Aquests índexs s'usen com a eines per analitzar l'activitat investigadora i comptabilitzen les citacions bibliogràfiques dels treballs científics.

Web of Science

La plataforma Web of Science permet diferents opcions per localitzar les citacions rebudes. Una vegada feta la cerca, obtindrem la informació de les citacions que ha rebut l'article, a l'apartat Times cited.

També podem fer una cerca més completa mitjançant l'opció Colección especial del Web of Science i després seleccionar Búsqueda de referencia citada, que ens permet buscar per autor o títol del treball citat. A més, aquesta opció també inclou les citacions d'articles que no estan indexats al Web of Science.

Scopus

Quan duem a terme una cerca, obtenim el llistat de resultats on apareixen les citacions que han rebut els articles. Les cerques per autor també ens ofereixen el total de citacions que ha rebut l'autor en tots els seus treballs recopilats a la base de dades SCOPUS.

Google Scholar o Google Acadèmic

Ofereix dades de citacions d'autors i dels seus treballs. Busca en articles de revistes, llibres i capítols de llibres, i els resultats ofereixen informació sobre el nombre de citacions que ha rebut un treball entre els documents que formen la seva base de dades.

Per buscar ressenyes a Google Scholar s'ha d'escriure el mot "reseña" al quadre de cerca i posar el títol del document entre cometes "".

Criteris de normalització per signar els treballs científics. Des del CRAI us recomanem la consulta d'aquests dos documents:

Recomendaciones para la normalización de autores y para las direcciones electrónicas, documents elaborats per la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT), que recullen unes mínimes pautes per normalitzar tant el nom dels investigadors espanyols (noms i cognoms dels autors) com el nom de la institució en la qual treballen, quan se signen els treballs científics. També s'hi afegeixen unes recomanacions per a les adreces electròniques i pàgines web.

Recomanacions per a la correcta identificació d'autors i institucions de la Universitat de Barcelona en les publicacions científiques, que és una adaptació de les recomanacions de la FECYT per a la Universitat de Barcelona.

Els continguts del web CRAI UB estan subjectes a la llicència de Reconeixement de Creative Commons 4.0, llevat que s'hi indiqui el contrari.

Membre de:

Segell EFQM 500