Inici >> Node >> La Moda: una gran empresa

La Moda: una gran empresa

La moda: una gran empresa

La moda és una indústria global que ha experimentat un creixement espectacular en les últimes dècades, generant una gran quantitat d'ocupació, ingressos i oportunitats per als consumidors a nivell mundial. Actualment s'estima que aquesta indústria és una de les més grans, amb un valor de més de 2,2 bilions d'euros i que dona treball a més de 60 milions de persones.

En aquest context, la 080 Barcelona Fashion Week que se celebra la primera setmana de maig, és un esdeveniment clau en el calendari de la moda internacional, que reuneix dissenyadors, compradors, periodistes i experts d'arreu del món per descobrir les últimes tendències i col·leccions d'algunes de les marques més importants del sector.

Amb aquesta mostra bibliogràfica al CRAI Biblioteca d'Economia i Empresa mostrem com la forma de vestir ha esdevingut una gran empresa global amb una enorme influència en la cultura, l'economia i la societat en general. En definitiva, és una oportunitat per descobrir i reflexionar sobre la importància i l'impacte de la moda en l'actualitat.

Soley-Beltrán, Patrícia. ¡Divinas! : modelos, poder y mentiras. Barcelona: Anagrama, 2015.

Entwistle, Joanne. El Cuerpo y la moda : una visión sociológica. Barcelona: Paidós, 2002.

Santa Eulalia : Barcelona 1843. Barcelona: s. n., 2003.

Salerno, Humberto, Andrea. Gay Zaragoza, and Marcel Planellas. El Corazón de Mango. Madrid: LID, 2010.

Miller, Lesley Ellis. Cristóbal Balenciaga (1895-1972) : modisto de modistos. Barcelona: Gustavo Gili, 2007.

Martínez, David (Martínez Reygaza). Zara : visión y estrategia de Amancio Ortega. Barcelona: Conecta, 2012.

Adán, Pablo. Los Pasos de Camper. Madrid: LID, 2011.

Micó, Josep Lluís, and Andrea. Vázquez. Moda, tendències i negoci. Vic: Eumo, 2009.

Martínez Barreiro, Ana. Hacia una nueva cultura de la moda. La Coruña: Universidade da Coruña, Servicio de Publicacións, 1998.

Arús, Josep M. Marketing textil y de la moda. S.l: s.n.], 1994.

Crane, Diana. Fashion and Its Social Agendas : Class, Gender, and Identity in Clothing. Chicago ;: University of Chicago Press, 2000.

Badía y Liberal, Enrique. Zara -- y sus hermanas. Madrid: LID, 2008.

Olmo Arriaga, José Luis del. Marketing de la moda. Madrid: Ediciones Internacionales Universitarias, 2005.

Laver, James. Breve historia del traje y la moda. Madrid: Cátedra, 1988.

Smit, Barbara. Hermanos de sangre. Madrid: LID, 2007.

Blanco, Xabier R., and Jesús Salgado. Amancio Ortega, de cero a Zara : el primer libro de investigación sobre el imperio Inditex. Madrid: La Esfera de los Libros, 2004.

Piponnier, Françoise., and Perrine Mane. Dress in the Middle Ages. New Haven: Yale University Press, 1997.

Monllor, Cecilia. Zarápolis : la historia secreta de un imperio de la moda. Barcelona: Ediciones del Bronce, 2003.

Els Canvis de la indústria de la moda i el tèxtil als EUA, Europa i el Japó. Barcelona: COPCA, Consorci de Promoció Comercial de Catalunya, 2007.

Martínez Barreiro, Ana., and Enrique Gil Calvo. Mirar y hacerse mirar : la moda en las sociedades modernas. Madrid: Tecnos, 1998.

Opineu sobre aquesta exposició

Abril, 2023