Inici >> Node >> Mostra bibliogràfica: Kiyosi Ito (1915-2008)

Mostra bibliogràfica: Kiyosi Ito (1915-2008)

Fotografia: Kiyosi Ito at Cornell University, 1970. Autor: Konrad Jacobs

Imatge: Fórmula d'Ito, representació gràfica feta per Roboquant

El CRAI Biblioteca de Matemàtiques ofereix una mostra d'obres en memòria del matemàtic Kiyosi Ito.

L'exposició es podrà visitar del 27 de novembre al 5 de desembre i la trobareu a l'expositor de novetats de la Biblioteca.

Comentari a la mostra

El matemàtic Kiyosi Ito va morir el dia 10 de novembre, a la ciutat de Kyoto (Japó), a l'edat de 93 anys.

Va estudiar matemàtiques a la ciutat imperial de Tokio. Després de treballar pel govern, on va començar la seva tasca com a investigador, l'any 1952 va obtenir una plaça de professor a la Nagoya Imperial University.

El professor Ito va ser pioner en desenvolupar la "teoria de les equacions diferencials estocàstiques", que és una eina essencial per a l'estudi dels fenòmens aleatoris i brownians. El seu treball té aplicacions en un gran nombre d'àrees, com la biologia, la física i l'economia. Entre d'altres premis, va rebre alguns dels més alts honors del seu país, com la Medalla de la Cultura de Japó, concedida per l'Emperador.

Va rebre el Wolf Prize l'any 1987 i el Kyoto Prize el 1998. També l'any 2006 va rebre el Premi Gauss per aplicacions de les matemàtiques. Era membre associat de l'Académie des Sciences de França, membre de la Japan Academy of Sciences i membre estranger de la U.S. National Academy of Sciences.

Opineu sobre aquesta exposició

Junio, 2008