Inici >> Noticies Butlleti >> Exposició i jornades El fons antic de la Universitat de Barcelona amb perspectiva de gènere

divendres, 16 octubre 2020

Els propers dies 27 i 28 d’octubre tindrà lloc El fons antic de la Universitat de Barcelona amb perspectiva de gènere: jornades i exposició, una iniciativa fruit de la col·laboració del CRAI Biblioteca de Reserva amb la professora Mariela Fargas, de l’Àrea d’Història Moderna de la Universitat de Barcelona.

Aquesta doble iniciativa virtual -que uneix jornades i exposició- significa un avenç en les investigacions sobre el fons de Reserva de la Universitat de Barcelona, amb l’objectiu de desvetllar les possibilitats d’estudis històrics que donin visibilitat a les dones, projectar un pla didàctic que fomenti una memòria igualitària i difondre el fons des de la perspectiva de gènere.

Coincidint amb la inauguració de les jornades, el dia 27 d’octubre pel matí es farà pública l’exposició virtual El fons antic de la Universitat de Barcelona amb perspectiva de gènere, una aproximació al fons del CRAI Biblioteca de Reserva a través de sis àmbits temàtics concrets: La vida familiar de les dones; Dones en l’ofici del llibre: empoderament professional; La construcció ideològica del cos femení al segle XVII; Religiositat femenina i activitat intel·lectual: autobiografies, traduccions i lectures; Dona, educació i moral i Heroïnes celestials: la imatge de la santedat femenina.

L’exposició virtual restarà penjada a l’espai d’exposicions virtuals del CRAI a partir de la seva inauguració, un acte que anirà acompanyat d’una visita virtual que es portarà a terme el dia 27 d’octubre a les 13h a través de l’enllaç de les jornades.

Malgrat que inicialment s’havia previst que ambdues activitats serien presencials, la situació generada per la COVID-19 va impulsar-nos a replantejar la iniciativa per tal d’adaptar-la a aquest nou context. És per aquest motiu que tant les jornades com l’exposició tenen un denominador comú: la virtualitat.

Les jornades es portaran a terme des de la plataforma BBCollaborate els dies 27 i 28 d’octubre, sense necessitat d’inscripció prèvia. Aquí teniu el programa i els enllaços per a seguir-les en directe (seran accessibles 15 minuts abans de l’inici de cada sessió):

Esperem que tot sigui del vostre interès i que ben aviat puguem mostrar els llibres a les vitrines i gaudir del món tangible i real que tant trobem a faltar.

Vegeu més informació i un petit tast d’algunes de les imatges que trobareu a l’exposició virtual al Blog del CRAI Biblioteca de Reserva.