Inici >> Noticies Butlleti >> El CRAI a la 24a Setmana de la Ciència

El CRAI a la 24a Setmana de la Ciència

dimarts, 12 novembre 2019

Com cada any, la Universitat de Barcelona participa en les activitats de la Setmana de la Ciència, que enguany arriba a la 24a edició i des del CRAI ens afegim a aquesta celebració.

La 24a Setmana de la Ciència, que arrenca el 8 de novembre i durarà fins al dia 17, està organitzada per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi), amb el suport del Departament d’Empresa i Coneixement (Secretaria d’Universitats i Recerca) i la col·laboració de la UB, a més de La Caixa, Amgen i la Fundació Banc Sabadell.

El CRAI hi participa amb la XXXV Exposició de Bolets que com cada any, està organitzada per la Societat Catalana de Micologia, la Secció Departamental de Botànica de la Facultat de Farmàcia i Ciències de l’Alimentació, el Centre de Documentació de Biodiversitat Vegetal (CRAI) de la UB i el CRAI Biblioteca de Farmàcia i Ciències de l’Alimentació, que a més també exposa una mostra bibliogràfica sobre bolets que es podrà veure de l’11 de novembre al 5 de desembre.

Els temes centrals de l’edició d’enguany són la Taula Periòdica dels elements químics, l’ecòleg Ramon Margalef,  l’enginyer i inventor Narcís Monturiol, la científica computacional i matemàtica Margaret Hamilton i el polifacètic Leonardo da Vinci.

En commemoració del 150è aniversari de la taula periòdica proposada per Dmitri Mendeléiev el 1869 i de l’Any Internacional de la Taula Periòdica dels Elements Químics, el CRAI Biblioteca de Física i Química i el CRAI Biblioteca de Lletres, participen en les activitats organitzades en la Setmana de la Ciència, amb dues exposicions: Històries ocultes dels elements amb la secció Sabies que... on s’expliquen anècdotes històriques i curiositats no gaire conegudes d’alguns elements de la taula, i La Taula Periòdica: una icona científica, social i cultural.

Des del CRAI Biblioteca de Biologia també s'hi ha participat amb una mostra bibliogràfica d’alguns dels treballs més importants del Dr. Ramon Margalef sobre la Successió Ecològica, que es pot veure a l'atri al costat de l'activitat 'Joc de la soca'.

Vegeu més informació a la Notícia de la UB sobre la 24a Setmana de la Ciència.