Inici >> Noticies Butlleti >> Dones pioneres UB, nou portal del CRAI de la Universitat de Barcelona

Dones pioneres UB, nou portal del CRAI de la Universitat de Barcelona

divendres, 14 juliol 2023

Dones pioneres UB

El CRAI de la Universitat de Barcelona publica el portal Dones pioneres UB, que vol donar visibilitat, des d’una perspectiva de gènere, a les dones que han estat o són membres de la comunitat docent i investigadora de la Universitat de Barcelona i que han estat capdavanteres per diferents motius.

Algunes d’elles han destacat per ser les pioneres a matricular-se, llicenciar-se i a exercir la seva professió, altres han estat les primeres professores i doctores universitàries de l'estat espanyol, o les primeres investigadores en diferents àmbits; algunes han assolit càrrecs destacables en les més altes institucions i d’altres han aconseguit fites rellevants en diversos camps del coneixement i la investigació.

En la base d'aquesta selecció està el llibre Les Primeres professores de la Universitat de Barcelona, publicat per Edicions UB i les propostes rebudes pels diferents CRAI biblioteca.

És, per tant, una llista oberta a noves incorporacions de dones de la comunitat UB que han estat pioneres en el seu àmbit professional.

La llista s’elabora a partir dels registres del catàleg Autoritats UB i dona accés als registres d’autoritats i a les seves obres relacionades al catàleg bibliogràfic Cercabib.

El portal Dones pioneres UB és una iniciativa que s'afegeix a la voluntat d'impulsar la perspectiva de gènere dins el CRAI i està relacionat amb altres iniciatives com són les llistes de Professores UB i Dones al Fons Antic UB.

ODS 5: Igualtat de gènere