Inici >> Noticies Butlleti >> Research Café sobre Humanitats Digitals al CRAI Biblioteca de Filosofia, Geografia i Història

divendres, 26 abril 2024

El dia 24 d’abril de 2024 es va celebrar el primer Research Café, organitzat conjuntament per la Biblioteca Oriol Bohigas de l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura de la UPC i el CRAI Biblioteca de Filosofia, Geografia i Història de la UB.

En aquesta jornada, es van reunir estudiants de doctorat, postdoctorats, personal acadèmic (de la UB, UPC i UAB) i altres membres de la universitat, per promoure l'intercanvi interdisciplinari d'idees i la col·laboració entre àrees de recerca, aquesta vegada sota el lema de les Humanitats Digitals.

L'acte va ser conduït pel Dr. Manel Garcia Sánchez, del Departament d’Història i Arqueologia de la Universitat de Barcelona i van presentar els seus projectes:

• Arnau Lario Devesa, Carlos Palacín Copado i Oriol Morillas Samaniego del Centre per a l'estudi de la interdependència provincial a l'antigüitat clàssica (CEIPAC). Les eines digitals en l'estudi de l'economia i societat grecoromanes.
  • Ricard Garcia Orallo. Port Arrivals Data. Automatic data collection for a large-scale comparative history of 19th century shipping: a Digital Humanities approach to maritime heritage.
  • Aleix Saura. Petjades urbanes a El Caire: superposició digital d'imatges i plànols d'una ciutat verda enmig el desert.

Aviat estaran disponibles els enregistraments de la jornada i les ponències, que es dipositaran als repositoris institucionals de la UB i la UPC.

El CRAI Biblioteca vol agrair a tots els ponents i participants l’èxit de l’acte i espera poder repetir més endavant amb noves propostes que generin noves sinergies.

ODS 17: Aliances per assolir objectius    ODS 4: Educació de qualitat