Inici >> Noticies Butlleti >> Nou fons Alberto del Castillo Yurrita del CRAI de la UB

Nou fons Alberto del Castillo Yurrita del CRAI de la UB

dijous, 21 setembre 2023

Fons Alberto del Castillo Yurrita

La informació relativa al Fons Alberto del Castillo Yurrita ja es troba disponible a la pàgina Fons d'arxiu: fons personals i institucionals i a la pàgina del CRAI Biblioteca de Filosofia, Geografia i Història del web del CRAI, al portal de Patrimoni bibliogràfic i documental del Cercabib i està ubicat físicament al CRAI Biblioteca de Filosofia, Geografia i Història.

La creació i difusió d'aquest fons té com a objectiu reconèixer la figura d’Alberto del Castillo Yurrita (1899-1976) com a membre destacat de la Universitat de Barcelona (on va estudiar i fou nomenat catedràtic el 1933) i, alhora, facilitar la localització i l’accés a documentació professional (entre els anys 1920-1977) on s’inclouen els seus anys com a catedràtic d’Història Universal Antiga i Mitjana de la Universitat de Barcelona.

La major part de la documentació conservada pertany a l'àmbit de l'arqueologia, destacant els manuscrits i les notes de treball de les seves publicacions.

Especialment notables són les fitxes de peces arqueològiques, que estan categoritzades segons vasos campaniformes, bols, cassoles, plats i altres objectes, provinents de diversos indrets de la península Ibèrica i Europa.

Aquest fons també revela la faceta periodística del catedràtic Alberto del Castillo, amb una petita col·lecció dels seus articles publicats en diaris com el Diario de Barcelona.

ODS 4: Educació de qualitat