Inici >> Noticies Butlleti >> Lluís A. Santaló. De Girona a l’Argentina. Exposició bibliogràfica al CRAI Biblioteca de Matemàtiques i Informàtica

divendres, 29 novembre 2019

Amb motiu de la 3ª Jornada de didàctica de les matemàtiques de la Facultat de Matemàtiques i Informàtica de la Universitat de Barcelona que, sota el títol Un homenatge a Lluís A. Santaló des d’una perspectiva didàctica, organitza el Grup de Didàctica Cúbic, el CRAI Biblioteca de Matemàtiques i Informàtica inaugura l’exposició bibliogràfica Lluís A. Santaló. De Girona a l’Argentina.

Lluís A. Santaló és un dels matemàtics catalans que van marxar a l’estranger durant o després de la Guerra Civil espanyola. Viatja primer a França i després es dirigeix cap a l’Argentina: allà s’integra a la Universidad Nacional del Litoral, a Rosario, on també treballa a l’Instituto de Matemáticas, a les ordres de Beppo Levi. L’any 1957 s’incorpora a la Facultad de Ciencias Exactas y Naturales de la Universidad de Buenos Aires.

L’exposició Lluís A. Santaló. De Girona a l’Argentina mostra les obres de Santaló que formen part dels fons bibliogràfics de la Universitat de Barcelona organitzades/agrupades en diversos apartats: obres científiques, obres sobre didàctica de la matemàtica, col·laboracions a publicacions periòdiques, congressos i jornades i obres sobre Santaló i homenatges.

Podeu visitar la mostra presencial fins al dia 31 de gener de 2020 al CRAI Biblioteca de Matemàtiques i Informàtica, i també l'exposició virtual aquí.