Inici >> Noticies Butlleti >> “Història en miniatura”, nova exposició al CRAI Biblioteca de Filosofia, Geografia i Història

dijous, 1 febrer 2024

L'exposició "Història en miniatura" ens mostra un petit instant dels primers humans a la península Ibèrica fa 1,2 milions d'anys. Es tracta d’un macrodiorama centrat en el jaciment Barranc de la Boella de la Canonja (Tarragona). Recreant el seu entorn representa la fauna local, el paisatge i la vida quotidiana d'un grup d’Homo erectus de fa un milió d'anys.

A través de troballes arqueològiques, es revela la seva adaptació, l'ús d'eines lítiques i la importància del carronyerisme. "Història en Miniatura" és un projecte educatiu i artístic de Picoypincel que busca difondre el patrimoni arqueològic, promoure la interacció i l'aprenentatge a través de diorames didàctics.

L’equip de PicoyPincel està format per antics alumnes d’Arqueologia i Museologia de la Universitat de Barcelona i compta amb el suport del Grup de recerca del SERP.

L’exposició s’acompanya d’una petita mostra bibliogràfica de llibres relacionats temàticament i que es troben al CRAI Biblioteca de Filosofia, Geografia i Història.

Es pot visitar de l'1 al 29 de febrer al CRAI Biblioteca.

ODS 4: Educació de qualitat